Media Delen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijn D

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2009
Hallo,

Ik heb een probleempje en ik kom er maar niet uit.
Ik heb 2 computers, 1 vaste pc en 1 laptop, de vaste pc heeft Vista Home Premium en de laptop Vista Home Basic.
Ik zou graag de muziekmap van de vaste pc delen zodat ik die kan zien/gebruiken op mijn laptop.
Helaas loopt het allemaal niet zo soepel, als ik de map 'Muziek' gedeeld heb en ik probeer op mijn laptop erin te komen geeft hij een error:
Netwerkfout
Geen toegang tot \\Bijkeuken\Muziek
Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik op Probleem vaststellen als u de netwerkproblemen wilt vaststellen en wilt oplossen.
Details weergeven:
Foutcode: 0x80070005
Toegang geweigerd.

Als ik op Probleem vaststellen klik krijg ik het volgende te zien:
Muziek is beschikbaar, maar is niet toegankelijk voor de gebruikersaccount waarmee u bent aangemeld

Volgens mij zou er moeten staan 'het gebruikersaccount' maar dat is even niet terzake.

Ik ben daarna op mijn vaste pc naar netwerkcentrum gegaan en daar zie je 6 opties staan, waaronder 'Media Delen' en dat is uitgeschakeld.
Het probleem zit hem hierin dat ik hem niet ingeschakeld krijg!
Ik klik op 'Wijzigen...' en dan komt er een schermpje:
Instellingen voor delen
[] Mijn mediabestanden delen (met een hokje dat ik kan aankruisen)
dat hokje kruis ik aan, en klik op 'OK'.
Het volgende scherm verschijnt en daar staat 'mijn media delen met:' deze keer wel met het hokje aangekruist en daaronder staat oa. mijn laptop.
Als ik op mijn laptop klik en dan 'Aanpassen' staat er gewoon standaardinstellingen gebruiken en dat is goed zo.
Als ik op instellingen klik staat ook muziek ed. aangekruist dus dat is ook goed.
Dan klik ik weer 'OK' en zou alles goed moeten zijn, maar er staat bij Netwerkcentrum nog steeds uitgeschakeld achter media delen en als ik weer op 'Wijzigen...' klik krijg ik wéér de optie om 'Mijn mediabestanden delen' te selecteren, wat ik de vorige keer dus al had gedaan. Hij slaat dat dus gewoon niet op.

Ik heb geprobeerd om alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

bij voorbaat dank,
Stijn

ehm bij vista is der bij netwerk and sharing centrum ook een optie: password protected sharing probeer die is uit te zetten en nog is te proberen

Netwerkfout

He Stijn,

Is dit probleem bij jou al opgelost? Ik heb hetzelfde probleem?

hallo stijn,

zitten je computers in de zelfde workgroup? anders vinden ze elkaar namelijk niet!

de pc zitten in dezelfde werkgroep.

beide in "workgroup"
de xp ziet de vista wel en ik kan in de mappen kijken
de vista ziet de xp wel maar kan geen verbinding maken foutcode: "controleer de spelling van de naam: \\Thuispc

bij de xp zit een wizard om een netwerk te maken
deze mis ik bij de vista of gaat dit vanzelf.

Ze mogen volgens mij niet de zelfde naam hebben, maar anders moet je even proberen de naam van die computer te veranderen dan vind ie hem denk ik wel. ook moet je eraan denken dat de workgroup naam ook in hoofdletters is naar volgens mij doet ie dat automatisch!
\

veel succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan