Media en mappen openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas zandvlie

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Goede middag,

Ik heb een klein vraagje ik kan er zelf namelijk niets over vinden. Ik heb een kleine server draaien en ik heb hierop een website draaien waar ik al mijn tv series en films op heb staan. Aangezien ik hier ook mkv en andere files op heb staan is het niet handig om dit in browser af te spelen, dus vroeg ik me af of het mogelijk is om een bestand van me server te openen met VLC Media player door te klikken op een link. het liefst compatible met zowel windows als mac maar als dat niet mogelijk is liefst mac.

Als het niet mogelijk is op vlc te open is het misschien mogelijk om de map te openen? ik heb geprobeerd om smb://mijn-internal-ip/directory/bestand.mkv te gebruiken maar dit werkt alleen op mac. is er ook een mogelijkheid om dit of via een andere manier dit ook op windows te laten werken?

Zou op de volgende manier moeten werken vanuit VLC op de pc:
\\mijn-internal-ip\directory\bestand.mkv
Dit natuurlijk vooropgesteld dat er (succesvol) verbinding kan worden gemaakt met de gedeelde map 'directory'.

Tijs.

Dan moet je de .MKV extensie koppelen aan VLC. Kan in de voorkeuren van VLC.
Ik neem aan dat je daarmee ook in je browser de zaak gekoppeld hebt aan VLC, maar zeker ben ik daar niet van.

Tijs.

Verplaatst van "PHP" naar "Mediaspelers", zo te merken heeft de vraag niets met PHP te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan