Media Encoder "ziet" soundcard niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
3.458
Ik gebruik al een tijdje Windows Media Encoder om live uit te zenden en dat ging tot voor kort altijd goed. Alleen merk ik dat, als ik nu een nieuwe sessie opstart, de geluidskaart soms niet gevonden wordt. In het selectievakje waar ik normaal kan kiezen uit m'n geinstalleerde geluidskaarten (1xpci, 1xonboard) kan ik nu alleen maar kiezen voor een wav-device. En dat terwijl de twee geluidskaarten die ik altijd gebruikt heb geen conflicten hebben en goed geinstalleerd zijn. Als ik b.v. Winamp gebruik werken de kaarten zonder problemen. Als ik Media Encoder de-installeer en weer installeer doet alles het weer (voor een tijdje). Ook het tijdelijk uitschakelen en weer inschakelen van de kaarten helpt niet. Ook het verwijderen en weer installeren van de kaarten geeft geen resultaat. In een ander pci-slot zetten werkt ook niet. Wie heeft hier ervaring mee en wellicht een oplossing?
OS=XP-Pro, 1024Mb geheugen.
Ter verduidelijking een screenshot erbij.
 

Bijlagen

  • Doc1.doc
    31 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Naar het blijkt zorgt media Encoder er voor dat de geluidskaarten verdwijnen. Na een systeemherstel voordat media Encoder geinstalleerd was, deed alles het weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan