Media-fastclick

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja8888

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2003
Hey allemaal!

Ik draai nog steeds met Spyboth, Adaware,clean-up,Spywareguard en Spywareblaster, en hou ze up to date en de programma's draai ik ook regelmatig.
Toch staat er nu ineens bij iedere keer dat je opnieuw opstart een irritante site in mijn taakbalk: http:/media120.fastclick.net en nog één en ander er achter.Ik kan hem wel tijdelijk wegklikken maar je snapt het al: na het opstarten is hij er weer! Hoe krijg ik dat ding weg?? :(

Bedankt alvast weer!

Groetjes,
Anja.

Ik heb me inmiddels aangemeld bij het ASO(aparte afkorting hihihi), was niet gemakkelijk hoor, want beide links hierboven van crash werken niet. Ik was van dit al niet op de hoogte en had per ongeluk :o mijn hijack this log op de verkeerde pagina geplaatst...(waar het voorheen gebeurde)
Inmiddels is het gelukt een log te plaatsen...een paar dagen geleden, nu is het nog steeds afw88 tot iemand mij van het mediafastclickprobleem afhelpt op de ASO site.... maar het zal wel druk zijn denk ik.

:rolleyes:

groetjes,
Anja :)

Kreeg vandaag van help mij de vraag of mijn probleem is opgelost....
Helaas niet dus. Ik kreeg nu van ASO na meer dan een week het verzoek mijn hijack thislog opnieuw te plaatsen omdat e.e.a. verouderd zou zijn.....Hier kwam ik achter doordat ik eindelijk na heel veel malen te proberen op de site van ASO kon komen, dus niet d.m.v. een mail in mijn postvak.

:confused: waren de hijackthis logs nog maar gewoon op helpmij....

Zodra mijn probleem is opgelost kom ik er uiteraard hier ff op terug.

Groetjes,
Anja.

Geplaatst door anja8888
:confused: waren de hijackthis logs nog maar gewoon op helpmij....
Dat liep totaal niet meer. Er waren nog maar twee helpers en het aantal logs was zo enorm dat de meeste onbeantwoord bleven.

Dat je ASO zo moeilijk kunt/kon bereiken heeft met de DNS Servers van Chello te maken. Wij van ASO kunnen daar totaal niets aan doen, behalve hopen dat Chello het probleem snel oplost.

Bij Fastclick denk ik meteen aan cookies, dus probeer dit even:

1. Ga in Internet Explorer naar Extra -> Internet-opties -> tabblad Privacy.
Klop op de knop "Geavanceerd".
Zet een vinkje voor "Automatische cookie-verwerking opheffen".
Zet bij "Indirecte cookies" een vinkje voor "Blokkeren".
Klik "Toepassen" en "OK".

2. Start Spybot en kies "Immunize". Ga naar de "permanently running bad download blocker for IE" sectie en selecteer in het drop-down menu: "block all bad pages silently".

Verder ook even op het antwoord van H@ns wachten op ASO, want er zit wel wat spyware in je log.

Hey Buffy,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb ff gekeken bij spyboth en heb het menu "Immuniseer" doorgelopen; bedankt voor de tip!
Volgens H@ns van ASO heb ik problemen met fastclick door een programma wat ik draai op de computer : Bearshare.
Ik heb dat programma al een paar maanden op de computer staan en had eerder geen last van "media fastclick", tot zo'n 2 weken geleden.
Voor de cookies gebruik ik het programma "Clean Up", verder heb ik mijn geschiedenis op 1 dag staan.

Weet jij misschien nog een andere manier om van media fastclick af te komen dan Bearshare te verwijderen?

Bedankt alvast weer!
groetjes,
Anja.

Heb je ook de indirecte cookies geblokkeerd in IE? Zie punt 1 van mijn vorige antwoord.

Ik weet niet of Media Fastclick met Bearshare te maken heeft, maar Bearshare gebruiken is wel vragen om problemen. Maar de keuze is aan jou, natuurlijk.

Als je in IE een andere startpagina instelt, heb je dan nog last van Media Fastclick?

Ik heb de spyware die H@ns aangaf verwijderd.
Maar media fastclick blijft er staan.Het verandren van de internetstartpagina maakt ook niets uit helaas.
Zit niets anders op dan hem maar weg te klikken....

bedankt voor de reacties!

1. Ga in Internet Explorer naar Extra -> Internet-opties -> tabblad Privacy.
Klop op de knop "Geavanceerd".
Zet een vinkje voor "Automatische cookie-verwerking opheffen".
Zet bij "Indirecte cookies" een vinkje voor "Blokkeren".
Klik "Toepassen" en "OK".

Heb je dat nu al gedaan?

Trouwens, er was laatst weer iemand op ASO met precies hetzelfde probleem. Niets te zien in het HijackThis-log. Maar... ook zij gebruikte Bearshare. Toeval?

Bearshare gebruikt Fastclick om advertentiegeld te innen.
Het werkt zo: Bearshare heeft Fastclick teoestemming gegeven om te adverteren binnen het Bearshare-programma. Hiervoor krijgt Bearshare per bezoeker een klein bedrag (en zo verdienen die jongen en meisjes ook wat geld met Bearshare Free).
Het is onmogelijk om met de reguliere spyware- en adwareverwijderaars dit Fastclick te verwijderen. Ik heb alles al geprobeert. Je kunt meer nalezen op http://www.bearshare.com/privacy.htm daar zie je onderaan de bladzijde een verwijzing naar Fastclick ( http://www.fastclick.com/co_privacy.html )
Ik hoop dat ik hiermee voldoende heb geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan