Media player boven aan de site

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceesalma

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Berichten
19
Beste mensen van helpmij.

Ik heb een nieuw radio station opgestart.

Bij radio station's als www.habboaudio.nl zie je dat ie een media player boven aan de site heeft,

Nu is mijn vraag kan ik dat ook?

En als ik dan van pagina wissel dat de media player dan gewoon doorgaat met spelen.

Mvg Cees :p
 
De habbo site die jij aangeeft doet dit via frames. (effe naar googlen ;) ) Hiermee splits je de pagina op zodat je alleen met het onderste gedeelte verder "zoekt" op de pagina.

Volgens mij is deze manier inmiddels nogal verouderd, maar ben niet voldoende up-to-date om je een nieuwe oplossing te bieden :p
 
De habbo site die jij aangeeft doet dit via frames. (effe naar googlen ;) ) Hiermee splits je de pagina op zodat je alleen met het onderste gedeelte verder "zoekt" op de pagina.

Volgens mij is deze manier inmiddels nogal verouderd, maar ben niet voldoende up-to-date om je een nieuwe oplossing te bieden :p

Zijn hier echt geen andere mogelijkheden voor???
 
hmm persoonlijk zie ik het probleem niet heel erg van een frame bovenaan je pagina, het is in ieder geval de makkelijkste oplossing... Je zou ook kunnen denken aan een kleine pop-up? Anders ga je al snel richting flash of ingewikkelde ajax oplossingen volgens mij en gezien je vraag heb ik het idee dat dat voorlopig nog een stapje te moeilijk is :p
 
Mm, topic is al bijna vergleden in het oude jaar, maar ik zou toch voor een (javascript) pop-up gaan.

De nattigheid van een frame is, dat je het met alleen een frame bovenaan voor de player niet redt. Want juist dat frame moet altijd blijven staan, wil de muziek doorspelen. Met frames zijn er twee mogelijkheden:
  • Je maakt de hele site als frame-website: een index.html die een frameset is, met als bovenste frame het muziek-frame, en wisselende onder-frames waarin de pagina's zitten.
  • Je maakt een gewone pagina met bovenin de muziek-player, en onderin een <iframe> waarin de wisselende pagina's komen.
Maar alle twee komen ze neer op een frame-site: in wezen een één-pagina website met wisselende onderdelen. Dus alle nadelen van dien: bv. in een e-mail verwijzen naar een pagina (met rechtstreekse link naar die pagina) is er niet bij, en zoekmachines zijn ook al niet happig op frames.
Vandaar denk ik dat je met een pop-up'je beter uit de voeten kunt: dan hoeft ook niet de hele site op z'n kop gezet te worden.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan