media player cpu probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

villermen

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
hey, ik heb iets heel vreemds hier met media player 11.
als ik een liedje luister, dus als ik visualisaties aan heb staan, is de framerate van de visualisatie ongeveer 3, en vergt wmplayer.exe een cpu gebruik van 80%!
dit is met elke visualisatie, en met films ofzo niet.

en nu nog iets vreemds: als ik er een programma voor zet, wat dan ook, gaat de framerate weer omhoog, en de cpu naar 5-20%.

dit gebeurd als:
-ook maar een pixel van een ander programma voor het afspeelveld (visualisatie) van mplayer zet.
-als ik mijn muis over een knop houd in mplayer (dan komt er een veldje naar voor met tekst over wat de knop doet, dat veldje overlapt het afspeelveld precies 1pixel hoog, en zo'n 50 pixels breed)

wat is dit?

als ik een liedje luister, dus als ik visualisaties aan heb staan, is de framerate van de visualisatie ongeveer 3, en vergt wmplayer.exe een cpu gebruik van 80%!

en nu nog iets vreemds: als ik er een programma voor zet, wat dan ook, gaat de framerate weer omhoog, en de cpu naar 5-20%.

dit gebeurd als:
-ook maar een pixel van een ander programma voor het afspeelveld (visualisatie) van mplayer zet.
-als ik mijn muis over een knop houd in mplayer (dan komt er een veldje naar voor met tekst over wat de knop doet, dat veldje overlapt het afspeelveld precies 1pixel hoog, en zo'n 50 pixels breed)

wat is dit?

volgens mij is dat een veel voorkomend (probleem) issue bij vista.

zelf heb ik er ook last van bij mijn vista partitie.

doe maar eens control alt delete en kijk bij taakbeheer bij processen.

daar zie je als je een hoge cpu hebt. dat mfpwmp of iets dergelijks, heel erg veel cpu en memory slurpt.

ow dan is het helemaal niet goed.

maak is een print screen van je taakbeheer processen.

heb ze in de bijlagen gezet

Bijlagen

• met.GIF
    met.GIF
    86,8 KB · Weergaven: 22
  • zonder.GIF
    zonder.GIF
    88,3 KB · Weergaven: 28
volgens mij is dat een veel voorkomend (probleem) issue bij vista.

zelf heb ik er ook last van bij mijn vista partitie.

doe maar eens control alt delete en kijk bij taakbeheer bij processen.

daar zie je als je een hoge cpu hebt. dat mfpwmp of iets dergelijks, heel erg veel cpu en memory slurpt.

wat bedoel je met mag mn systeem niet meer hier zetten, hoezo niet?????

dat is mijn banner.
heeft neits met het bericht te maken.

mag ik vragen wat voor videokaart je hebt.

dit gebeurd als:

wat is dit?

ik denk dat je videokaart of niet zo goed is, of je moet een update van die videokaart doen.

omdat je videokaart het grafische gedeelte van je windows media player niet aan kan, moet je processor het overnemen. en daar houdt een processor niet van.

dus probeer even een update te doen van je videokaart en kijk wat er gebeurt.

ik denk dat je videokaart of niet zo goed is, of je moet een update van die videokaart doen.

omdat je videokaart het grafische gedeelte van je windows media player niet aan kan, moet je processor het overnemen. en daar houdt een processor niet van.

waarom komen de reacties die niet voor mij bedoeld zijn ook op mijn hotmail??

omdat,

jij vanacht om 00,13 op deze vraag hebt gereageerd.

als je eenmaal op een topic een bericht post, dan blijf je dat topic volgen.

dus krijg je emails van elke andere reactie op het topic.

dus ik zou bij gebruikersinstellingen even dit topic verwijderen bij abbonementen.

dan krijg je in iedig geval niet van dit topic meer emails.

omdat,

jij vanacht om 00,13 op deze vraag hebt gereageerd.

als je eenmaal op een topic een bericht post, dan blijf je dat topic volgen.

dus krijg je emails van elke andere reactie op het topic.

dus ik zou bij gebruikersinstellingen even dit topic verwijderen bij abbonementen.

dan krijg je in iedig geval niet van dit topic meer emails.

oke duidelijk, maar hoe kan ik zelf een nieuwe topic aanmaken?

mijn videokaart is goed, vorige week geupdate.
maar mediaplayer kan ook gewoon grote videos van 30fps afspelen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan