Media Player - laden/bufferen/gereed > ZWART

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthijsBink

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Als ik via uitzendingemist.nl of via andere sites een stream wil bekijken via mediaplayer gebeurd er het volgende..

hij gaat laden, bufferen en na enkele seconden staat er gereed en blijft het beeld zwart!

als ik via 'eigenschappen' de url kopieer en hem dan in de mediaplayer zelf plak speelt hij de uitzending gewoon af, maar ik wil gewoon via sites streams kunnen kijken met WMP.

ik heb gezocht op internet via google en ik zie dat veel mensen dit probleem hebben maar een oplossing??

ik heb ook geprobeerd WMP eraf te gooien en opnieuw te installeren maar krijg dan de melding :

Er is een meer recente versie van Windows media player (11.0.6001.7004) op uw computer geïnstalleerd, Het is niet mogelijk om met dit oudere installatie pakket (11.0.5721.5146) bestanden te installeren of de huidige versie van Windows Media Player te repareren.

verwijderen via config geen resultaat gehad, blijft altijd wel iets hangen van WMP in Vista..

wie heeft de oplossing?

helaas geen resultaat...

moet ik nog bepaalde keuzes maken bij het instaleren? heb hem nu gewoon laten gaan zoals ie stond...zag ergens ook media player classic staan??

Laatst bewerkt:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Online video's welke met Windows Media Player worden afgespeeld werken qua video niet. Heel vaag zie ik in het groen wat bewegen, maar verder zwart. Ik heb alles geüpdate wat er maar te updaten valt, maar daar ligt het blijkbaar niet aan.

Het is ongeveer misgegaan toen ik VLC mediaplayer heb geïnstalleerd. Misschien dat deze mediaplayer iets aan je instelling veranderd? Het programma verwijderen heeft overigens niet geholpen en naar een eerder herstelpunt teruggaan ook niet.

Iemand nog goede tips of oplossingen?

ik zie dat heel veel mensen dit probleem hebben
en niemand weet echt een oplossing!?

kodecs installeren helpt niks!

de enige manier waarop ik dit soort video's kan bekijken is de eigenschappen kopieeren en dan plakken in de mediaplayer die ik eerst tevoorschijn moet halen, erg onhandig!

iemand een goed idee?

graag een paar tips?

Beste Matthijs, Ik heb precies hetzelfde probleem (krijg direct 'Gereed' in beeld bij Media Player stream).

Ik ben het roerend met je eens dat velen dit probleem melden maar niemand een duidelijke oplossing heeft.

Ik heb het geprobeerd "met het downloaden van deze kodec" en vervolgens het installeren van de klmcodec416 waarbij ik alle standaard instellingen heb aangehouden (waren er veel).

Het zou super zijn als je nog wat zou kunnen toelichten over hoe jij het nou precies hebt aangepakt?

Wat ik zelf heb gedaan: VLC en Xvid uninstallen, Vista systeemherstel-punt van drie maanden geleden (vroegste beschikbare), Firefox en Media Player plugin for FF volledig uninstallen en weer installeren, Media Player versie 11.0.6001.7007, Vista updates staat aan en zijn allemaal geaccepteerd/installeerd. Heb sterke vermoeden dat het komt doordat ik VLC Player heb geïnstalleerd. Probleem doet zich zonder uitzondering en permanent voor bij Radio 1, BNR, 3FM audio streaming. Gek genoeg gaat Radio 538, SLAM FM streaming echter wel goed op dit moment.

Laatst bewerkt:
eerlijk gezegd heb ik niet zoveel verstand van computers en de kodec die ik er neergezet heb was het enige wat ik gedaan heb, ik vrees een lucky shot..

Als ik via uitzendingemist.nl of via andere sites een stream wil bekijken via mediaplayer gebeurd er het volgende..

hij gaat laden, bufferen en na enkele seconden staat er gereed en blijft het beeld zwart!

als ik via 'eigenschappen' de url kopieer en hem dan in de mediaplayer zelf plak speelt hij de uitzending gewoon af, maar ik wil gewoon via sites streams kunnen kijken met WMP.

ik heb gezocht op internet via google en ik zie dat veel mensen dit probleem hebben maar een oplossing??

ik heb ook geprobeerd WMP eraf te gooien en opnieuw te installeren maar krijg dan de melding :

Er is een meer recente versie van Windows media player (11.0.6001.7004) op uw computer geïnstalleerd, Het is niet mogelijk om met dit oudere installatie pakket (11.0.5721.5146) bestanden te installeren of de huidige versie van Windows Media Player te repareren.

verwijderen via config geen resultaat gehad, blijft altijd wel iets hangen van WMP in Vista..

wie heeft de oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan