media player loopt na +-15min telkens vast bij hd films

Status
Niet open voor verdere reacties.

labaraotorious

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2009
Beste Forumleden,

Ik heb sinds kort een pc`tje voor beneden in de woonkamer gekocht. Het gaat om een asrock ion 330, http://http://www.asrock.com/nettop/spec/ION%20330.asp

Het systeem draait nu op windows xp sp3 nadat ik met windows 7 hetzelfde probleem heb gehad.
Ik wil hiermee graag hd materiaal afspelen en dit doet hij ook wel goed, alleen telkens na een 15 minuten afspelen en soms nog wel eerder, bevriest het beeld en loopt het programma vast.
De geinstaleerde programma`s zijn;

*k lite codecpack full, de default installatie optie gekozen.
*coreavc, voor het soepel afspelen van hd materiaal
*avg anti virus software.

Op het moment dat ik een film afspeel van de interne hd, bijvoorbeeld inglorious bastards 1080p, is de processor load maar 15%. Hoe kan het dat het toch telkens misgaat? Ik heb ook proberen af te spelen op windows media player maar krijg hier hetzelfde probleem.
Wie helpt?
mvg

Labaratorious.

Beste Forumleden,

Ik heb sinds kort een pc`tje voor beneden in de woonkamer gekocht. Het gaat om een asrock ion 330, http://http://www.asrock.com/nettop/spec/ION%20330.asp

Het systeem draait nu op windows xp sp3 nadat ik met windows 7 hetzelfde probleem heb gehad.
Ik wil hiermee graag hd materiaal afspelen en dit doet hij ook wel goed, alleen telkens na een 15 minuten afspelen en soms nog wel eerder, bevriest het beeld en loopt het programma vast.
De geinstaleerde programma`s zijn;

*k lite codecpack full, de default installatie optie gekozen.
*coreavc, voor het soepel afspelen van hd materiaal
*avg anti virus software.

Op het moment dat ik een film afspeel van de interne hd, bijvoorbeeld inglorious bastards 1080p, is de processor load maar 15%. Hoe kan het dat het toch telkens misgaat? Ik heb ook proberen af te spelen op windows media player maar krijg hier hetzelfde probleem.
Wie helpt?
mvg

Labaratorious.

In het logboek iets enig intressants ?
En gewoon mss een domme vraag, normaal als het op xp en win 7 was zou het al raar zijn, maar staat er mss toevallig dat het beeldscherm na 15 min op stanby gaat ofzo? Groetjes Timothy

In het logboek iets enig intressants ?
En gewoon mss een domme vraag, normaal als het op xp en win 7 was zou het al raar zijn, maar staat er mss toevallig dat het beeldscherm na 15 min op stanby gaat ofzo? Groetjes Timothy

Thnx voor de reactie. Mijn beeldscherm gaat niet op standby, dat heb ik al gecheckt. Wat het logboek betreft; waar kan ik deze vinden en hoe vind ik het stuk waarin er aangegeven wordt wat de oorzaak van het vastlopen is?

Labaratorious

Thnx voor de reactie. Mijn beeldscherm gaat niet op standby, dat heb ik al gecheckt. Wat het logboek betreft; waar kan ik deze vinden en hoe vind ik het stuk waarin er aangegeven wordt wat de oorzaak van het vastlopen is?

Labaratorious

1. Klik op Start en op Configuratiescherm. Klik op Prestaties en onderhoud, klik op Systeembeheer en dubbelklik op Computerbeheer. U kunt Logboeken ook starten door het MMC-programma (Microsoft Management Console) te starten dat de module Logboeken bevat.
2. Klik in de consolestructuur op Logboeken

In het venster Logboeken worden de logboeken Toepassing, Beveiliging en Systeem weergegeven.

of je typt in uitvoeren eventvwr maar kweet niet of dit werkt.

ga dan gewoon naar de tijdstippen waar je pc uitviel, en dan vindt je misschien een logje ;) Gewoon kopieren en plakken, wie weet wat vinden we ;)

super! ik ga het vanavond eens ff uitproberen en zal de logfile hier even inplakken! Hoop dat we er idd samen uitkomen!
Alvast bedankt!

probleem is opgelost. Het probleem zat hem in het volgende; in de bios zit een overclock functie, deze had ik op 2.1 ghz gezet (1.6 is default) bovendien had ik ook in de bios de ventilatie op de laagste stand gezet, maw, de boel raakte overhit en het liep dus vast.
Ik hoop dat iemand anders hier ooit nog eens wat aan gaat hebben! iig bedankt voor het meedenken!

Asrock ION 330 newsgruop

hoi
ik ben nieuw,en op zoek na een Asrock ION 330 hp
alleen ik ben bang voor de snelheid van het ding,is hij ook goed te gebruiken voor surfe en vooral om gebruik te maken van nieuwsgroupe/torrent etc?uitpakken unrar enz.
en ik was al van plan om te overclocke labaraotorious dus daar ga ik zeker nog wat aan hebben thx!zou er zelf niet aan gedacht hebben

hoi william,

Ik kan niet anders zeggen dat ik nu erg tevreden ben over mijn asrock. Als ik via media player classic een filmpje kijk kan ik op de achtergrond via sabnzb gewoon mijn nzb files binnentrekken dat is geen enkel probleem. Surfen gaat prima. Dit doet ie net zo snel of langzaam als mijn standalone pc, gewoon goed dus.
Let er wel goed op dat je via windows alleen gebruik kan maken van de hardware versnelling als je bijvoorbeeld een codec als CoreAvc gebruikt icm media player classic. Kijk goed in de bios van je apparaat en zorg ervoor dat je niet overklokt en niet de allerlaagste ventilatorsnelheid pakt, dan komt het helemaal goed.
Je kunt ook altijd nog overwegen om software als xbmc live te gebruiken voor het afspelen van media.

Succes ermee.

usb instal

ik heb een vraagje t,ik heb sins vandaag ook een asrock ion 330 PRO gekocht,alleen ik kom er niet uit,
ik heb de asrock zonder besturings systeem gekozen,en nu zit er een sata kabeltje bij ik weet niet of dat nodig is om eerst de asrock uit elkaar te halen,ergens aan te verbindden,of dat dient als een evt externe harde schijf aantesluiten,

(update): ok dom dat was dus niet nodig,ik heb de asrock geinstaleerd gekregen met llinux mint 8,alleen is het erg wennen.
hoe kan ik nu dingen uitpakken en instaleren in linux,aangezien alles via firefox gaat.en ik een vaag schermpje krijg als ik dingen aan klik om uit te pakken te instaleren,na het downloaden.

maar ik start de asrock op en ik krijg een zwart scherm boot iets
ik heb ook geen cd momenteel met een windows versie,dus is me vraag als iemand dat weet,of je het via een usb stick kan instaleren(evt linex iets dergelijks|) en hoe kan ik zorgen dat hij hem pakt.
(update): dit is dus ook gelukt alleen,hoe krijg ik xbmc heinstaleerd op een usb stick,zodat ik het op linux kan zetten?

als iemand kan helpen heel graag!ik ben zelf totaal nieuw met dit,en zelf zoeken via internet heeft er voor gezorgd dat het wel gelukt is,alleen is het te moelijk nog met xbmc

Laatst bewerkt:
pc start elke keer vanzelf op

hoi nu hoop ik dat iemand me kan helpen,ant ik zit toch met een groot probleem:S
ik heb nu alles werkend gekregen op de asrock 330 met xp nu!
ik heb in de bios overclock gedaan zoals er beschreven staat op verschillend forums,rekening gehouden met de cooler,die op hoogst gezet(preformens)het leek goed te werken tot dat hij zelfs als ik geen hd afspeel maar gewoon bijv internet pagina open heb staan en ik laat de oude versie van msn,dan springt de asrock in eens uit en start hij opnieuw op,elke 5 min na opgestart te zijn.

nu heb ik de overclocking terug gezet,nu lijkt het weer over te zijn.wat kan er mis zijn?

dingen die ik na xp geinstaleerd heb zijn,,vcl player,wmc home cinema,grabbit,winrar,xbmc.

hoop echt dat iemand wat weet.

ion 330 grabit

hoi niemand die tussen door hier nog kijkt,met namen labaraotorious,omdat jij ook gebruikt maakt van newsgroup/ion 330?:(

het probleem is compleet opgelost,maar nu is er het volgende probleem

als ik download met grabit en dan vooral een 1080p file/film,het downloaden gaat wel ok,als hij klaar is dan repairt en extrxt hij,duurt even maar dat geeft niet,zal wle aan de ion 330 liggen.maar dan is hij daar ook mee klaar,en dan kijk ik in de map en dan zie ik een hoop witte files parts,en maar 1 rar bestand wat dan 8 gb is of 14 ligt aan de grote wat ik gekozen heb als film.
maar daar kan ik dus niks mee,hj open hem ook niet,iemand een idee hoe ik dit kan oplossen,of weet wat ik fout doe?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan