media player

Status
Niet open voor verdere reacties.

paddy2

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Berichten
5
na update windows xp inclusief media player 9 kan ik radio 2 (mijn favoriete zender) niet meer beluisteren via internet.
foutmelding: 0 x 80040241
wie kan mij helpen. ik ben een amateur en heb een stap voor stap handleiding nodig.
 
Wat voor een update bedoel je precies? Ik heb WM10 en daar werkt het wel. Je zou WM9 opnieuw kunnen installeren of naar WM10 gaan.
 
er vond een automatische update van windows plaats, hierna was mijn oorspronkelijke media player vervangen door media player 9 hoe verwijder ikdeze en probeer mijn oude versie weer te installeren. windows geeft geen download mogelijkheid van de oude versie.
 
ik denk dat je eerst weer de patches van stream divx xvid endergelijk moet downloaden
 
Geplaatst door johie
ik denk dat je eerst weer de patches van stream divx xvid endergelijk moet downloaden

Voor online radio lijkt me dat niet nodig..... Ze heten trouwens codecs ;).

WM9 is trouwens gewoon op de site van Microsoft te downloaden. Installeer hem er gewoon eens overheen.
 
allemaal geprobeerd. mp 10 gedownload. zelfde foutmelding. via realplayer geprobeerd maar die speelt af via mp en geeft dus ook dezelfde foutmelding.
mp 9 opnieuw gedownload. geen oplossing. geprobeerd mp te verwijderen, staat echter niet in configuratiescherm en via systeemhersteller geen optie. deze heeft gister als laatste datum,
naast de nummer foutmelding staat er: Kan file niet afspelen.
Het file is corrupt of the speler ondersteunt het format niet.
Echter het radio 2 format staat wel in de lijst van formats welke door de speler normaal herkend zouden moeten worden.
help!
 
onderstaand probleem is nog steeds niet opgelost. kan iemand mij vertellen hoe ik media player kan verwijderen.
het staat niet in mijn configuratie scherm onder software. volgens die lijst heb ik media player in het geheel niet terwijl het verder prima werkt als ik bijv omrop fryslan er mee wil beluisteren.
waar zit de wizzkid die me hiermee kan helpen of moet ik wachten tot er weer een nieuwe versie van media player komt in de hoop dat ik die dan weer wel kan installeren.
 
Media player is verborgen in de Windows onderdelen lijst.
Daarvoor moet u naar het bestand Sysoc.inf, in de map Windows/inf.

Gebruikt u de Verkenner om dit bestand te zoeken, vergeet dan niet bij de Mapopties (menu Extra) aan te geven dat u ook de Verborgen bestanden wilt zien.

U vindt deze opties op het tabblad Weergave, bij Geavanceerde Instellingen (onderaan). Ook als u de Zoeken functie in Windows XP gebruikt moet u aangeven dat u verborgen bestanden zichtbaar wilt hebben.

Hebt u eenmaal Sysoc.inf gevonden, open dit bestand dan met Kladblok (Notepad) en ga op zoek naar de programma's die u wilt verwijderen (maar die eerder niet in de lijst voorkwamen).

Voor Windows Messenger is dit de regel msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7.

Voor Multimedia onderdelen zoals MediaPlayer is dit de regel MultiM=ocgen.dll,OcEntry,multimed.inf,hide,7.

Verwijder nu hide uit de regel, zodat het volgende overblijft: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7 of MultiM=ocgen.dll,OcEntry,multimed.inf,,7.

Zorg er wel voor dat de dubbele komma blijft staan.

Sluit het bestand Sysoc.inf af, ga terug naar het Software dialoogvenster van het Configuratiescherm en klik op Windows onderdelen toevoegen of verwijderen.
Bron:
http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinXP/WindowsXP03.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan