Media speler en ondertitels gedownloade films

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dickmctrick

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
Ik heb een LG DP1W media speler als ik een gedownloade film wil afspelen op mijn tv dan krijg ik geen ondertitels. Als ik hem op de comp. afspeel dan kan ik de ondertitels wel instellen.
Wie heeft een idee wat ik daar aan kan doen?
Ik ben niet zo heel erg slim met de comp.

alvast bedankt Gr. Dick

Laatst bewerkt:
Volgens mij staan ze in IFO maar ik weet het niet zeker omdat ik het niet bij iedere film terug kan vinden.

Je speelt dus geen .avi, .divx en dergelijke af met losse ondertitels, maar DVD's... vreemd dat er dan geen keuzemenu is (op de remote controller?) om de subs te activeren...

Het keuzemenu, van de film, verschijnt wel maar ik kan daar niet door heen scrollen. het verschijnt, zeg maar , als een stukje film. Op de remote control zit wel een knop voor menu en in de meeste gevallen staat de ondertitels op "geen ondertitels" ,terwijl ze er wel zijn, en dan kan ik er dus niets mee. in 1 film kon ik de ondertitels veranderen in het Engels, Spaans of uit, terwijl op de computer gewoon Nederlands was te zien. Heel vreemd.

Ik heb het aan LG gevraagd maar die gaven het volgende antwoord:
Kijkend naar de specificaties op onze website kan ik u vertellen dat de dp1w geen ifo bestanden ondersteund. Ik wil u vragen om srt bestanden te gebruiken voor ondertiteling.

Ik heb geen idee hoe ik een anderbestand, voor ondertitels, kan gebruiken. Volgens mij kan je dat niet zelf instellen. Ik heb ook wel avi en divx maar daar kan ik ook niets mee.
Ik haal alleen rar bestanden op en die pak ik uit Thats It.

Laatst bewerkt:
Kijkend naar de specificaties op onze website kan ik u vertellen dat de dp1w geen ifo bestanden ondersteund.

??? :shocked:
Geen idee waar die "helpdesker" gekeken heeft, maar zeker NIET naar de specificaties van dit apparaat op de LG website...

Specs volgens de website:

Videocontainers: dat, mpg, mpeg, avi, vob, ts, mov, xvid, mp4, mkv, m2t, m2ts, wmv, asf, iso, m1v, m2v, dvr-ms (Unprotected), flv, m1s, m2p, ifo, tp, trp, m4t, mts

Wat gebeurt er als je de film op een externe schijf/stick zet en dan via de USB poort opstart?

Je kunt niet "zomaar even" een ondertitelbestand toevoegen aan een DVD, dat is best een fors klusje... Wel zou je de DVD kunnen "rippen" naar DivX en dan een .srt bestand toevoegen.

Ik haal alleen rar bestanden op en die pak ik uit Thats It.
Welk bestand krijg je als je de rar's uitgepakt hebt? Een .iso ? Of een VIDEO_TS map?

Ik heb nu dus een video_ts op de comp bekeken daar kan ik de ondertitels gewoon instellen (met Power dvd9 van cyberlink) Maar met de mediaspeler is er geen ondertiteling mogelijk.
Misschien is het IFO bestand of Het BUP bestand de ondertiteling. Voor ondertitels ondersteund LG geen ifo bestanden en geen BUP bestanden daar zal het wel aan liggen. Uitermate irritant trouwens.

Laatst bewerkt:
Ik heb net een gekochte DVD in mijn comp. gedaan en via de mediaspeler vind hij daar dus ook geen ondertiteling dus de mediaspeler kan gewoon geen ondertitels aan behalve bij DIVX films en avi, als deze meegelevert zijn.
Dus eigenlijk toch een miskoop??

Heb wat fora afgestroopt met reviews van het apparaat, en inderdaad hebben veel gebruikers opmerkingen over de ondertitels: ze werken niet bij ISO's en geripte DVD's...
Conclusie "miskoop" lijkt, gezien het doel waar jij de mediaplayer voor wilde gebruiken, helemaal terecht.... erg vervelend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan