media streamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eksman11

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2002
Goedemorgen,
hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende. ik wil graag al mijn media op tv / versterker kunnen laten afspelen, en ik zit te denken aan een synology + samsung LCD tv maar ik heb daarover nog 2 vragen.. misschien dat iemand kan helpen.
de eerste is: wat is het verschil tussen synology en tv in je netwerk hangen en een synology + mediaspeler en tv in je netwerk hangen? ik dacht dat je met een synology ook alles kunt streamen? waarom zou je dan nog een media speler nodig hebben?
tweede vraag: wat is het verschil tussen tv's met LAN en tv's die DLNA enabled zijn? (allshare bij samsung bv). als ik een TV met LAN heb kan ik toch ook streamen van een NAS? of werkt dat niet zo?
alvast bedankt voor je moeite om te reageren! :)
vriendelijke groet

dirk

Het grote verschil is dat een mediaplayer formaatconversie kan doen en de meeste TV's niet. Veel MKV's kun je bijvoorbeeld NIET afspelen op een samsung.

LAN heb je altijd nodig. DLNA draait daar eventueel boven om standaard gegevens uit te wisselen tussen onderdelen. DLNA "doet" zelf niets. Het zorgt er voor dat je niet handmatig shares e.d. moet gaan zetten om bij je media te komen.

super, thanks voor je antwoord!
en hoe zit dat dan met een synology (of andere NAS?)
hebben die ook alle mogelijkheden die een mediaspeler heeft? als dat zo is heb ik ook geen DLNA nodig?

Wat de synology doet is je media via DLNA aanbieden, die bezit zelf geen mogelijkheid beeldmateriaal te produceren.

Je NAS is de DLNA server. Die indexeerd welke files e.d. op je nas staan en presenteert dat aan clients zoals een mediaspeler of TV (overigens kan ook windows 7 overweg met DLNA).

De NAS stuurt alleen een stream. Die stream moet echter worden omgezet in beeldmateriaal. Het beeld wordt gevormd door de mediaspeler of TV. Welke streams er kunnen worden omgezet in beelden is afhankelijk van de ondersteunde "decoders". Mediaspelers zoals de boxeebox kunnen nagenoeg alle gangbare streams omzetten in beeldmateriaal en bieden daarbij ook vaak ondersteuning voor dingen zoals gesynchroniseerde ondertiteling etc.

De samsung TV heeft een zeer gelimiteerde set decoders. Daardoor kan niet alle content afgespeeld worden of moet eerst geconverteerd worden naar een formaat dat wel wordt ondersteund.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan