media testfailure

• Onderwerp starter Onderwerp starter take
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

take

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
tijdens de installatie windowsbesturingssysteem heb ik een probleem met de herkenning van CD-rom speler.
Nadat ik de computer middels een opstartdiskette heb opgestart verschijnt de volgende foetmelding:
DXE-E61: media testfailure, check cable; PXE-mof; EXITING pxe; ongeldige systeemdiskette..
Ik heb alle kabel aansluitngen gecontroleerd, zelfs diverse andere cd-spelers aangesloten; echter met dezelfde foutmelding tot gevolg.
Gaarne een reactie.

ps. de computer is een Dell pentium III

Je hebt het over een diskette, welke ?
En in de foutmelding staat ook een ongeldige systeemdiskette.

Welke windows versie wil je installeren?

Is het niet makkelijker om in je bios de opstartvolgorde zo in te stellen dattie vanaf cdrom opstart en dan opstarten met de windows cd er in? Als je cdromspeler tenminste in de bios herkend wordt.... zo niet, dan is dat inderdaad je probleem....

reactie op Puppie

Mij een raadsel waarom hij om een diskette vraagt.

Reactie op Sarvo:
Vanuit de BIOS wordt eerst opgestart op A:, vervolgens gaat de PC op zoek na de cd-speler, met de eerder genoemde foutmelding tot gevolg

Het zou naar mijn weten niet mogen kunnen maar staat toevallig de DMA funcite op auto in de bios voor de cdrom spelers.
Die zou je dan eens moeten uitzetten.

Het is wel logisch dat de pc om een systeemdisketten, hier wordt niet zozeer een flop bedoeld maar een media waar een opstart manier op staat beschreven voor de pc.
Zonder een opstart procedure kan de pc niet werken namelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan