mediabestanden afspelen in firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo367

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Sinds kort kan ik niet meer filmpjes op RTL gemist, de nieuwe website van Uitzending gemist en The Daily Show bekijken.

Zou dit soms door de laatste update van Windows 7 komen?

Geeft firefox een bepaalde melding als je het filmpje probeert te openen?

Bij rtlgemist en uitzending gemist krijg ik een error melding. Op de site van the daily show blijft het beeld in de mediaplayer zwart.

Ik ben nog vergeten te vermelden: in Internet Explorer kan ik de uitzendingen en filmpjes wel bekijken.

je moet kijken bij Extra en dan Opties en dan bij het tabblad toepassingen
Dan moet je even kijken of hij voor videobestanden microsoft silverlight gebruikt. Dat is waarschijnlijk niet het geval. Dan moet je even klikken op de plugin onder de kolom actie. Dan kan je in een drop down menu kiezen voor een andere plugin. Je kan experimenteren met verschillende programma's zoals quicktime, windows media player of silverlight. Als je silverlight nog niet hebt moet je die even zoeken via windows update of handmatig downloaden, via de silverlight website.
Als het goed is

Lijkt een Silverlight filmpje. Doe eens het volgende in FF: Extra -> Add-ons -> tabblad Plug-ins

Kijk of je daar "Silverlight Plug-In" tussen ziet staan, en dat die staat ingeschakeld.
Mijn versie is 4.0.50917.0

Kun je het niet vinden en/of inschakelen helpt niet, kijk dan (in FF) hier en kijk of je Silverlight opnieuw kunt installeren.

Succes,

Tijs.

Ik zal vanavond even kijken naar de plugins en of dit ingeschakeld staat.
Silverlight had ik een paar maanden gelden geinstalleerd of tenminste dat had MS al voor me gedaan.

Het vreemde is dat ik vorige week nog wel Silverlight op Firefox kon gebruiken.:confused:

Het vreemde is dat ik vorige week nog wel Silverlight op Firefox kon gebruiken.:confused:

Ook op de websites die je nu wilde gaan bekijken? Dus bekeek je RTL gemist e.d. eerst ook met silverlight?
Welke veranderingen zijn er op je computer geweest sinds vorige week?

Ja ik kon tot vorige week nog uitzending gemist bekijken met Silverlight, dat werd ook expliciet aan me gevraagd of ik het wilde gebruiken.

Afgelopen zondag of maandag is er weer wat geupdate door MS allemaal mediabestanden dus daar kan het aan liggen. Vanochtend is er weer wat geinstalleerd toen ik afsloot om naar m'n werk te gaan. Wie weet is het een correctie geweest op de vorige update.

Je hebt (via mijn posting) een idee welke Silverlight plugin-versie goed werkt. Overigens zou ook versie 3 van Silverlight moeten werken, want rtlgemist.nl gebruikt Silverlight 2 als basis.

Daarnaast wordt ook Javascript gebruikt op de rtlgemist.nl pagina's. Je zou dus het volgende kunnen overwegen:
a. Update Java: http://www.java.com
b. Update Silverlight naar versie 4: http://www.microsoft.com/getsilverlight/

Hopelijk levert dat resultaten. :)

Tijs.

Ik heb even gekeken welke versie van Silverlight is geinstalleerd en het is versie 4.0
De player van Uitzending gemist.nl geeft trouwens de melding: Failed to connect to video server.
Bij RTLgemist staat: Licensing: mediaelement error; the file could not be opened. Please check the file location, your system-time clock, restart your browser or reinstall Silverlight. System exception 4001 Er is een fout opgetreden.

:evil:

Nou vandaag kwam Firefox met een update en sindsdien werkt alles weer!
Waarschijnlijk is dit het antwoord op de update van Microsoft van afgelopen maandag.

:thumb:

Fijn dat het weer werkt, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan