Mediabox kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LodewijkG

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Beste Helpmij gebruikers,

Ik was van het weekend voor het eerst in lange tijd weer eens naar de bazaar gegaan, eigenlijk gewoon voor een dagje uit en kwam daar een bedrijf genaamd trendingz.nl tegen.

Dit bedrijf verkocht een mediabox met daarop een KODI??? app. Hiermee kan je blijkbaar tv/films/muziek etc. afspelen. Ben er vandaag eens wat dieper ingestoken en kwam erachter dat Mediaboxen nog veel meer kunnen.

Na veel reviews etc. zoeken kwam ik de Nvidea Shield Android TV tegen. Deze moest blijkbaar alles wat hierboven omschreven staat kunnen en meer. Ik wilde even navragen of iemand op dit forum ervaring heeft met dit apparaat? En of het ook enigszins makkelijk in gebruik is. Ik neem aan dat als ik de Nvidea Shield Android TV koop alle apps etc. zelf moet installeren.

Ook vroeg ik me af of ik wellicht naar alternatieven zou moeten kijken?

Hoor graag als iemand mij hier verder mee kan helpen.

Gr Lodewijk

Jij bedoelt met een mediabox een mediaspeler?

En vooruit lopende op je antwoord :

als jouw TV een HDMI aanluiting heeft (of misschien wel meerdere) en je computer / laptop heeft ook een HDMI poortje, dan is het eigenlijk helemaal niet nodig om een mediaspeler te kopen.
Je sluit beide middels HDMI op elkaar aan en je gebruikt op de computer (bijv.) een mediaspeler als de VLC ( klik ) en je kunt kijken.
Kosten : alleen die van een HDMI kabeltje.

Als je alleen maar foto's/film vanaf je PC/Telefoon/Laptop/Tablet op je TV wilt kunnen afspelen heb je voldoende aan een Chromecast voor € 40,-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan