Mediacontent loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiritos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat bij het afspelen van mediacontent (DVD,filmpjes,plaatjes, muziek maar ook PDF) mijn PC plotseling enorm vertraagd en vastloopt. Explorer werkt dan bijvoorbeeld ook niet meer goed.

Het probleem dient zich altijd aan wanneer ik mediacontent bekijk of beluister. Nooit tijdens het gamen of internetten. Films of muziek blijven hangen en dit duurt meestal een minuut of 5 waarna ik weer verder kan. In een enkel geval (wanneer ik een DVD via mijn S-video out op mijn CRT-TV bekijk crasht mijn PC in zijn geheel.

Ik vermoed dat e.e.a. aan een conflict met codecs ligt (al verklaart dit weer niet waarom ook muziek, plaatjes en PDF's gaan hangen). Het gebeurd namelijk met alle soorten mediaplayers (WMP, Alternative, Winamp, VLC).

Vista is volledig up-to-date, ik heb de laatste Catalyst-drivers van mijn ATI Radeon HD4850 lopen en mijn PC is virus/spyware-vrij en gedefragmenteerd.

In eerste instantie dacht ik dat het aan het K-Lite codecpack lag. Deze had ik om te proberen eens geinstalleerd alhoewel ik geen fan ben van dit soort packs. Echter, na verwijdering blijft het probleem zich voordoen.

Restoren of een back-up plaatsen is geen optie aangezien ik deze niet heb.
Ondertussen raak ik aardig gefrustreerd en weet even niet meer waar ik moet zoeken.
Heeft iemand een idee?

Volledigheidshalve hieronder 2 voorbeeldlogs van een crash:

Naam van probleemgebeurtenis: AppHangB1
Naam van de toepassing: mplayerc.exe
Toepassingsversie: 6.4.9.1
Tijdstempel van toepassing: 480dad6c
Handtekening van vastlopen: 8246
Type vastlopen: 517
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende handtekening 1: 183a0c1d0e05556f6b1dc81ff40d9a04
Aanvullende handtekening 2: 3457
Aanvullende handtekening 3: cf4b6e8dd040cb1ed658a1ad9d2f6415
Aanvullende handtekening 4: 8246
Aanvullende handtekening 5: 183a0c1d0e05556f6b1dc81ff40d9a04
Aanvullende handtekening 6: 3457
Aanvullende handtekening 7: cf4b6e8dd040cb1ed658a1ad9d2f6415

Naam van probleemgebeurtenis: APPCRASH
Naam van de toepassing: Explorer.EXE
Versie van toepassing: 6.0.6002.18005
Tijdstempel van toepassing: 49e01da5
Naam van foutmodule: ac3filter.ax_unloaded
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 45439d43
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 1db2bd50
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: fd00
Aanvullende informatie 2: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160
Aanvullende informatie 3: fd00
Aanvullende informatie 4: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160

Laatst bewerkt:

Heb SFC laten draaien en geen fouten ontdekt.
Daarnaast is het ook niet echt een (Internet) Explorer probleem. Verder heb ik een grondige check op virus-spyware-adware uitgevoerd.
De mogelijkheid van een corrupt userprofile is lastig aangezien ik onder een admin-account werk.

Ik blijf het sterke vermoeden houden dat het een codecprobleem betreft. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan onderzoeken:confused:

Kannitry,

Helaas zit ik nog steeds met het probleem. Ik denk dat dat van mij anders is dan die van jou. Mijn PC loopt namelijk niet helemaal vast.

Tips die ik je kan geven zijn:
- Laat wat virus/spyware-scanners lopen om infectie uit te sluiten.
- defragmenteer je harde schijf.
- Ga naar <prompt> en type 'SFC /scannow
- Laat CHKDSK lopen (eveneens vanuit <prompt> en typ 'CHKDSK C:/ (of vervang de C door de letter van je volume.

Als deze tips niets opleveren kun je proberen op te starten in 'safe mode' Als het probleem zich dan niet meer voordoet weet je dat het waarschijnlijk een 'third party' applicatie/service is.
Om deze te bepalen doe je het volgende:

Ga dan naar <Start>
Type 'msconfig' en ga naar de tabbladen 'Services' en 'Opstarten'.
Filter de Microsoft-onderdelen uit de lijst en kijk wat je hebt lopen.
Disable dan een paar services en start opnieuw op. Probeer op deze manier de service te vinden die het probleem veroorzaakt.

Als bovenstaande tips niet helpen ben je op het punt waar ik nu ben: Geen idee wat nu!:eek: maar misschien heb jij er wat aan.

Succes!

Tips die ik je kan geven zijn:
- Laat wat virus/spyware-scanners lopen om infectie uit te sluiten.
- defragmenteer je harde schijf.
- Ga naar <prompt> en type 'SFC /scannow
- Laat CHKDSK lopen (eveneens vanuit <prompt> en typ 'CHKDSK C:/ (of vervang de C door de letter van je volume.

dit gedeelte heb ik reeds gedaan, bedankt alsnog overgins ^^

Als deze tips niets opleveren kun je proberen op te starten in 'safe mode' Als het probleem zich dan niet meer voordoet weet je dat het waarschijnlijk een 'third party' applicatie/service is.
Om deze te bepalen doe je het volgende:

Ga dan naar <Start>
Type 'msconfig' en ga naar de tabbladen 'Services' en 'Opstarten'.
Filter de Microsoft-onderdelen uit de lijst en kijk wat je hebt lopen.
Disable dan een paar services en start opnieuw op. Probeer op deze manier de service te vinden die het probleem veroorzaakt.

Als bovenstaande tips niet helpen ben je op het punt waar ik nu ben: Geen idee wat nu!:eek: maar misschien heb jij er wat aan.

Succes!
dit tweede gedeelte heb ik nog niet geprobeerd, dat gezegt..
het probleem doet zich al voor vanaf het moment dat heel de harde schijf voledig (beide) zijn geformateerd en volledige verse pre-install upload vanaf aparte partitie zoals geleverd.
zelfs zonder ook maar enige internet verbinding te hebbe en niks te hebbe geinstallerd, gebeurd het zelfs al vanaf een dvd (die toch echt geen virus kan bevatte(retail dvd))

maar zal de service weldegelijk eens proberen en kijke of er iets gebeurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan