mediagalerie

• Onderwerp starter Onderwerp starter coma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Als ik in word office xp) de mediagalerie wil openen krijg ik de foutcode 0x80004002. Kan hierover nergens iets vinden. Tevens kan ik afbeeldingen niet printen, komen er verminkt uit! Heb al office xp en de printerdriver opnieuw geinstalleerd, helpt niks!

ik heb wel wat gevonden, het probleem wordt HIER wel besproken.

Ik heb het niet verder uitgespit.

Geweldig!

Helemaal geweldig! Ben er zelf heel lang mee bezig geweest, kon het niet vinden. Nu weet ik tenminste ook waar ik volgend keer moet zoeken. Probleem is dus opgelost, tof!........Alleen, printen uit word gaat nog steeds niet, alleen erg verminkt en over verschillende bladzijdes allerlei rare dingen, misschien weet je hier ook nog iets voor????????????
Bedankt!!!!!!!!!

help?

Nog steeds kan ik niet normaal printen in Word! Alles ziet er heel verminkt uit, lijkt nergens op. Wie kan me helpen?

Ik weet niet wat ik me bij "verminkt" moet voorstellen.
Is de vorm niet goed, de kleur niet...

Heb je al met Google gezocht?
Gewoon een paar steekwoorden intypen.

Heb je ook al in de helpfunctie van Word gekeken?

Volgend stukje tekst staat in de helpfunctie van Word:

Het is mogelijk dat u een document afdrukt dat is gemaakt met een versie van Word in een andere taal en dat is opgemaakt voor een ander formaat papier dan u gebruikt. Als u wilt dat het document wordt opgemaakt voor het papierformaat van uw printer, klikt u op Opties in het menu Extra, en vervolgens klikt u op het tabblad Afdrukken. Schakel het selectievakje Formaat zonodig wijzigen in A4/Letter in.

Dit is maar 1 ding, er staan wel meer dingen bij.

bezig

ben nog hard aan het zoeken. met verminkt bedoel ik dat ik aan het begin van de pagina wat kleuren door elkaar gemixt zie met een hoop letters door elkaar heen. kan ik ergens de printerinstellingen weer met standaardwaarden herstellen? kan dat helpen?

Ik weet niet welke printer je hebt en wat de mogelijkheden zijn van de software die erbij zit.

Ik ben ook geen printerdeskundige, ik weet er bijna niks van af.

Je zou kunnen proberen om de standaard instellingen weer in te stellen, baat het niet dan schaadt het niet.

Nu heb je ook niks.

Het is van een afstand altijd moeilijk om te bepalen waar het aan ligt.

niet opgelost

testpagina afdrukken gaat probleemloos. het probleem zit ergens in office, maar waar?

Klinkt misschien simpel, maar kijk eens of alle draden en connectors goed zijn aangesloten en onbeschadigd.
Want wat je beschrijft klinkt als een hardwareprobleem, bijvoorbeeld de stekker in het stopcontact die er net niet helemaal n zit. (De testpagina is bijna per definitie een klein bestand dat pas in de printer echt wordt uitgevouwen en dus weinig last heeft van storingen op de verbinding tussen printer en pc).

Andere mogelijkheid is dat je een verkeerde printerdriver hebt, bijvoorbeeld voor Windows Millenium en niet voor XP.

Als je denkt of weet dat het daar niet in zit moet je meer info geven.

?

alles gecontroleerd, niets aan de hand. Wanneer ik bijvoorbeeld wordart-letters intyp en vervolhens wil printen krijg ik 5 pagina's uit de printer met telkens in de linkerbovenhoek wat inkt, valt niets uit op te maken. Als ik die letters plak in paint en print; geen probleem. Ik heb office xp, windows 98 se en de officiele printer driver van canon. Alles opnieuw installeren heeft ook niets geholpen. Zelf denk ik dus dat het ergens in de instellingen zit maar kan niets vinden wat verkeerd ingesteld staat maar ik ben geen expert.

Je hebt office XP en werkt onder windows 98. Dat gaat niet samen. Je kunt vrijwel nooit applicaties van een jonger OS gebruiken dan hetgeen op je pc staat.
Office XP is gemaakt met in gedachte de drivers die onder XP worden gehanteerd. Deze drivers zijn niet geschikt voor 98.

Andersom zou wel kunnen, Word 2.0 kun je onder XP aan de praat krijgen en houden.

In jouw geval is de enige oplossing Office 97 of Office 2000 te installeren. En dat Office 97 werkt is ook alleen maar omdat men bij het maken van Windows 98 drivers uit Windows 95 aangepast heeft voor 98.

Bij XP heeft microsoft bewust gekozen voor een upside-only lijn.

Natuurlijk kun je ook je OS upgraden, maar de praktijk leert dat upgraden naar XP meer problemen veroorzaakt dan het oplost. Mijn advies daarom iemand te zoeken die het Office 2000 pakket heeft en dat te installeren in plaats van de Office XP.

Sorry dat ik geen andere oplossing voor je heb, duidelijk moge zijn dat ik de programmatuur niet heb geschreven.

Groeten,
Ron

Bedankt!!!!

Hoi Ron,
Hartstikke bedankt voor je duidelijke uitleg! Hier kan ik wat mee, dwz office 2000 installeren dus!
Conny.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan