mediamarkt-pc vs. internet-pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
8.295
Ik ben toe aan een nieuwe pc, sinds mijn vrij nieuwe videokaart het heeft begeven (althans... mijn systeem accepteert de videokaart niet meer)

Nu heb ik wat rond zitten kijken.

Ik zit nu flink te twijfelen.
Enerzijds een pc van de mediamarkt (fujiti siemens, of microstar: de kwaliteit van de videokaart gaat dan de beslissing brengen denk ik)

Anderzijds een pc van compusupply.nl

De mediamarkt-pc's hebben allemaal P4 processors en als videokaart een "nVidia GeForce FX5750 128MB DDR-RAM PCIexpress" of een ati videokaart (ik meen de x600, of x800). Moederbord zou ik niet weten.

De pc bij compusupply heeft een Amd 64 processor (3200), een msi k8n neo platinum moederbord en als videokaart een ati radeon 9800 pro.

Intern geheugen, harde schijf en dvd-speler zijn allen ongeveer gelijk, alleen neem ik bij compusupply geen dvd-brander, omdat ik nog een relatief nieuwe heb liggen.

Ik heb zelf redelijk veel vertrouwen in mediamarkt, omdat t een groot bedrijf is en niet goede produkten levert (en redelijke service).
Compusupply is toch een internetbedrijf. Wie weet zijn ze volgend jaar failliet, of leveren ze slechte spullen.

Qua pc neig ik naar compusupply, maar mediamarkt vind ik wat beter te vertrouwen.

Wat zouden jullie doen?

Qua prijs is de mediamarkt iets goedkoper, maar het scheelt niet veel.
 
als k jou was zou ik gewoon zelf een pc bouwen ik weet niet wat je uitwilt geven aan een pc?
 
Bij zelf bouwen heb ik al helemaal geen service.
ik wilde zo'n beetje 1200 euro maximaal uitgeven (+ misschien nog een nieuw scherm)

Kijk, nu valt het bouwen vermoedelijk wel mee (zeker omdat ook moederborden incl processor verkocht worden), maar wat als er conflicten ontstaan, zoals in mijn huidige pc?

Werkt videokaart in pc. Werken dvd-spelers in pc?
Vooral met videokaarten. In januari had ik nog een videokaart gekocht, die heeft vanaf het begin problemen gegeven.
Ik heb niet zo zin in dergelijke problemen, daarnaast vrees ik dat ik uiteindelijk toch duurder uit ben.
 
Je kan er ook 1 samenstellen bij een pc zaak....en helemaal naar jou wensen aanpassen.
 
Ja ehh.. ik wilde kiezen tussen compusupply, of mediamarkt.

compusupply is volgens mij het goedkoopst op internet voor complete systemen.

mediamarkt is qua winkel t goedkoopst.
Nu wil ik best iets meer betalen, maar dan moet het ook echt beter zijn...
 
ieder moet het voor zich weten maar ik heb hier goede ervaringen alles is goed de service als je even moet wachten kopje koffie ik wil niet anders meer heb hier nu twee computers staan van hun en er is nog nooit wat mee geweest
 
Ik wil dan dit gaan bestellen

# Amd 64 3200

# MSI K8N NEO PLATINUM

# 2x512MB PC400 DDR

# 250GB Maxtor SATA

# Nec 3.5 diskettestation

# Ati Radeon 9800 PRO

# 400W Deluxe kast

# Dvd Lite-on 16x48x

# Creative Soundblaster Audigy II

# 9 in 1 Smard Card Reader Intern

# Pinnacle PCTV PRO

Zelf heb ik nog een dvd-brander, dus die bouw ik er zelf in.

Totaal prijs 1260 euro

Kan het goedkoper/ of in een normale winkel voor ongeveer dezelfde prijs? (mag ietjes duurder)
Nog dingen die ik er echt bij zou moeten nemen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan