Hallo,
Ik heb een Asus O!Play Mediaplayer gekocht, plus een losse harde schijf van 2Tb van merk Packard Bell. Op de bestaande Experia box (router) van KPN zijn 2 laptops draadloos aangesloten, plus de nieuwe TV boven. Ook de huistelefoon is hier op aangesloten. De nieuwe harde schijf heb ik via USB ook aangesloten op de Experia.
De Asus heb ik via een UTP-kabel aangesloten op de Experia. De Asus is via een HDMI-kabel aangesloten op de tuner van de plasma-TV in de woonkamer
En nu de problemen:
Vanaf de laptop (Windows 7) kan ik de harde schijf zien en benaderen. Dat lijkt dus prima. Als ik via de TV de Asus aanstuur, dan kan ik de harde schijf wel zien. Ik kan kiezen voor Netwerk / SX551D8E7C (zo heet mijn netwerk) / Arnoud2Tb (zo heb ik mijn harde schijf genoemd) / Packardbell. Bij de keuze voor Arnoud2Tb vraagt de Asus om gebruikersnaam/password in te voeren. Als ik alles leeg laat en op OK druk, krijg ik een Logon succesfull. Als ik daarna kies voor Packardbell, dan krijg ik hetzelfde login scherm. Kies ik dan voor alles leeg en OK, dan krijg ik een Logon Fail en kom ik dus niet verder. Volgens mij heeft dit te maken met de instellingen van de Experia box. Ik heb KPN hier al voor gebeld. Advies: harde reset. Toen ik dit gedaan had, werkte er niets meer. Ben anderhalf uur bezig geweest met KPN om alles weer aan de praat te krijgen. Nu werkt alles weer. Op de Asus na...... Na verschillende telefoontjes te hebben gepleegd, is het antwoord nu: "Dat ondersteunen we niet".
Als ik de harde schijf trouwens aan de Asus hang, dan kan ik deze gewoon benaderen en gebruiken. Op zich doet alles het dan, maar is het nadeel dat de schijf niet meer te zien is vanaf de laptop. Rechtstreeks downloaden op de harde schijf lukt dan ook niet meer. Geen optie wat mij betreft.
Iemand suggesties?
Ik heb een Asus O!Play Mediaplayer gekocht, plus een losse harde schijf van 2Tb van merk Packard Bell. Op de bestaande Experia box (router) van KPN zijn 2 laptops draadloos aangesloten, plus de nieuwe TV boven. Ook de huistelefoon is hier op aangesloten. De nieuwe harde schijf heb ik via USB ook aangesloten op de Experia.
De Asus heb ik via een UTP-kabel aangesloten op de Experia. De Asus is via een HDMI-kabel aangesloten op de tuner van de plasma-TV in de woonkamer
En nu de problemen:
Vanaf de laptop (Windows 7) kan ik de harde schijf zien en benaderen. Dat lijkt dus prima. Als ik via de TV de Asus aanstuur, dan kan ik de harde schijf wel zien. Ik kan kiezen voor Netwerk / SX551D8E7C (zo heet mijn netwerk) / Arnoud2Tb (zo heb ik mijn harde schijf genoemd) / Packardbell. Bij de keuze voor Arnoud2Tb vraagt de Asus om gebruikersnaam/password in te voeren. Als ik alles leeg laat en op OK druk, krijg ik een Logon succesfull. Als ik daarna kies voor Packardbell, dan krijg ik hetzelfde login scherm. Kies ik dan voor alles leeg en OK, dan krijg ik een Logon Fail en kom ik dus niet verder. Volgens mij heeft dit te maken met de instellingen van de Experia box. Ik heb KPN hier al voor gebeld. Advies: harde reset. Toen ik dit gedaan had, werkte er niets meer. Ben anderhalf uur bezig geweest met KPN om alles weer aan de praat te krijgen. Nu werkt alles weer. Op de Asus na...... Na verschillende telefoontjes te hebben gepleegd, is het antwoord nu: "Dat ondersteunen we niet".
Als ik de harde schijf trouwens aan de Asus hang, dan kan ik deze gewoon benaderen en gebruiken. Op zich doet alles het dan, maar is het nadeel dat de schijf niet meer te zien is vanaf de laptop. Rechtstreeks downloaden op de harde schijf lukt dan ook niet meer. Geen optie wat mij betreft.
Iemand suggesties?