Mediaplayer en externe harde schijf aansluiten op Experia Box?

Status
Niet open voor verdere reacties.

weksel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2011
Hallo,

Ik heb een Asus O!Play Mediaplayer gekocht, plus een losse harde schijf van 2Tb van merk Packard Bell. Op de bestaande Experia box (router) van KPN zijn 2 laptops draadloos aangesloten, plus de nieuwe TV boven. Ook de huistelefoon is hier op aangesloten. De nieuwe harde schijf heb ik via USB ook aangesloten op de Experia.
De Asus heb ik via een UTP-kabel aangesloten op de Experia. De Asus is via een HDMI-kabel aangesloten op de tuner van de plasma-TV in de woonkamer

En nu de problemen:

Vanaf de laptop (Windows 7) kan ik de harde schijf zien en benaderen. Dat lijkt dus prima. Als ik via de TV de Asus aanstuur, dan kan ik de harde schijf wel zien. Ik kan kiezen voor Netwerk / SX551D8E7C (zo heet mijn netwerk) / Arnoud2Tb (zo heb ik mijn harde schijf genoemd) / Packardbell. Bij de keuze voor Arnoud2Tb vraagt de Asus om gebruikersnaam/password in te voeren. Als ik alles leeg laat en op OK druk, krijg ik een Logon succesfull. Als ik daarna kies voor Packardbell, dan krijg ik hetzelfde login scherm. Kies ik dan voor alles leeg en OK, dan krijg ik een Logon Fail en kom ik dus niet verder. Volgens mij heeft dit te maken met de instellingen van de Experia box. Ik heb KPN hier al voor gebeld. Advies: harde reset. Toen ik dit gedaan had, werkte er niets meer. Ben anderhalf uur bezig geweest met KPN om alles weer aan de praat te krijgen. Nu werkt alles weer. Op de Asus na...... Na verschillende telefoontjes te hebben gepleegd, is het antwoord nu: "Dat ondersteunen we niet".

Als ik de harde schijf trouwens aan de Asus hang, dan kan ik deze gewoon benaderen en gebruiken. Op zich doet alles het dan, maar is het nadeel dat de schijf niet meer te zien is vanaf de laptop. Rechtstreeks downloaden op de harde schijf lukt dan ook niet meer. Geen optie wat mij betreft.

Iemand suggesties?

Oke ik heb een oplossing maar of je er blij mee bent is nog maar de vraag.
het heeft aan mijn kant te maken met life essentials van microsoft msn.

Althans dat is/was mijn probleem
Kreeg gisteren voor de kerst de asus o!play
aangesloten(je weet hoe een vent is met zijn speeltjes) en gisteren behoorlijk aan het *****n(sorrie voor het taalgebruik) geweest om het netwerk goed te krijgen.

Nu op het internet lopen kijken en eindelijk gevonden waar het aan ligt.

eerst mijn configuratie
2x win7
1 experiabox (kpn)
1 Wii aangesloten
1x asus o!play(wifi)

Ik kreeg wel het netwerk te zien op de o!play maar had contineu een inlog probleem
Nu was er op het internet een mogelijke oplossing te vinden door live essentials van msn te verwijderen omdat die problemen zou geven.
Verwijderd( er zijn natuurlijk nog meer oplossingen van alleen msn om een messenger te gebruiken ook met het gebruik van windows messenger)
Opnieuw ingelogd

Daarna als hoofdgebruiker via de o!play ingelogd en kan alles zien.
Werkt ideaal. kan gewoon alle mappen zien.
dus als je bijvoorbeeld inlogt op je hoofdpc met
gebruikersnaam: vuur
Wachtwoord : |water

moet je dezelfde inloggegevens gebruiken op de o!play
en je kan alle mappen zien.
Nu is het wel dat je dan ook de c map kan zien. maar het is een oplossing die werkt. moet nog wel kijken of ik het op een andere manier kan doen zodat de hoofdmappen zoals program files etc etc niet te vinden zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan