Mediaplex/ValueClick tracking via site m$

Status
Niet open voor verdere reacties.

captain

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
weten jullie dat elke keer wanneer je je mail hebt gelezen vanaf de msn website na uitloggen de spyware-site adfarm.mediaplex.com wordt aangeroepen, die steeds niet-persoonlijke gegevens over je internet-gebruik ophaalt, er statistieken van maakt en dit doorverkoopt aan derden!

kwam erachter toen ik de naam niet vertrouwde in een VeriSign certificaat: ook al niet te vertrouwen dus, net als Microsoft.

als je Mediaplex niet kent dan misschien ValueClick wel. die werken onder 1 hoedje. beide gebruiken tracking-cookies die ad-aware of spybot of wat dan ook bij elke scan opnieuw moet verwijderen

microsoft schuwt complot-acties met spyware dus niet. wie weet wat er diep in msn en windows zit!

:mad:

Ja het is me wat hé met die spyware, ze worden steeds slimmer die gasten.

Maar een goed alternatief tegen dit alles:

Spywareblaster en Spywareguard geinstalleerd.

Ook heb ik via internetopties>>privacy>>geavanceerd, de indirecte coockies op blokkeren gezet, en sindsdien geen last meer van deze meekijkers.

Groetje Moonangel

Ja en dat Microsoft als onderneming met naam daarin gewoon meegaat vind ik onverteerbaar!

Zeg moonangel die progs vormen natuurlijk een goeie oplossing, maar als jij die cookies op blokkeren zet houdt dan kun jij toch ook allerlei wel gewenste cookies niet meer gebruiken? Heb je daar geen last van?

Misschien is 't een oplossing om 'm daar op 'Vragen' te zetten? :confused:

Hoi Captain,

Nou volgens mij is die Microsoft zelf ook heel erg nieuwsgierig naar allerlei zaken, maar al wat je zegt het hoort niet natuurlijk, je moet zelf kunnen beslissen welke informatie jijzelf doorgeeft, en niet dat een één of ander spyware progje dat voor jou beslist.

Maar wat betreft over die cookies:
nou eigenlijk niet want ik heb nergens last mee. En heb behoorlijk wat geaccepteerde cookies op mijn computer staan..

Ik heb weet wel dat ik de directe cookies op accepteren heb staan.

Groetje Moonangel

Laatst bewerkt:
Hoi moonangel,

Sorry voor m'n late reactie. Scan jij dan je pc regelmatig door met een 'geupdate-te' (:D) ad-aware of een andere scanner? Bij mij staat die ValueClick er wel inderdaad altijd bij en bij veel andere mensen waar ik kom ook

Hoi Captain,

Ja hoor ik update mijn Ad-aware altijd, dat zijn dingentjes die ik goed bij hou, ook draai ik regelmatig met Spybot, ook ge-update natuurlijk. Want sindsdien ik de cookies zo heb ingesteld, komer er bij mij geen enkele meekijk cookie meer op de computer....?

Ik had voordat die cookies niet zo stonden ingesteld, elke dag wel 5 a 10 cookies o.a. veel van doubleclick.

Maar ik scan wel elke dag met Ad-aware en Spybot, en gooi elke dag mijn tijdelijke internet bestanden weg, maar dat doe ik via JV-16, dus niet via de internet opties. Ook gooi ik regelmatig alle cookies weg.

En sindsdien is de computer helemaal schoon.

Groetje Moonangel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan