mediaspeler niet via lan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
hallo, ik heb net een mediaspeler gekocht ( mede8er 1 TB ) nu heb ik hem rechtstreeks op mijn pc aangesloten met een utp kabel op een tweede netwerkkaart. maar ik kan hem nergens vinden. de mediaspeler geeft de melding DHCP niet gereed en de netwerkkaart zegt beperkte of geen verbinding mogelijk. nu heb ik geen enkele ervaring met een netwerk maken maar ik dacht dat ik de mediaspeler toch wel zo kon verbinden als een soort externe harde schijf. we kan mij helpen ? ik word gek !!

Of je kunt hem koppelen via de router of je zult als je hem via je pc wilt gebruiken een crosscable nodig hebben.

Of je kunt hem koppelen via de router of je zult als je hem via je pc wilt gebruiken een crosscable nodig hebben.

ik heb geen router. dus ik kan hem niet gewoon op een tweede netwerkkaart in mijn pc aansluiten ?

Laatst bewerkt:
Daarnaast zul je vermoedelijk de player ook van een ipadres moeten voorzien.
Aangezien windows standaard geen DHCP server is

Maar ik ga ervan uit dat dat wel in de handleiding van het apparaat staat beschreven

Daarnaast zul je vermoedelijk de player ook van een ipadres moeten voorzien.
Aangezien windows standaard geen DHCP server is

Maar ik ga ervan uit dat dat wel in de handleiding van het apparaat staat beschreven

moet ik hem dan handmatig instellen ? wat is dan het ip adres ? ik heb het nu met een cross over kabel aangeslotenen als ik het op DHCP auto zet gebeurt er nog niks dan blijft hij zeggen DHCP niet gereed en kan geen ip verkrijgen
ben er achter dat het ip adres van de netwerkaart waar hij aanhangt 169.254.227.156 is en het subnetmasker 255.255.0.0 moet ik deze adressen dan invoeren in het setup menu van de mediaspeler ?

Laatst bewerkt:
yup,

Begin maar eens om het ip adres van je netwerkaart in je windows machine op 10.10.10.10 met subnetmask 255.255.255.0 te zetten en die van de mediabox op 10.10.10.20 met subnetmask 255.255.255.0

(Aan eventuele meelezers die zich afvragen waarom die ipadressen. ik ken geen router/modem die ipadressen in die rang heeft en op deze manier conflicteert het 10 netwerk niet met de internet kant :))

Laatst bewerkt:
yup,

Begin maar eens om het ip adres van je netwerkaart in je windows machine op 10.10.10.10 met subnetmask 255.255.255.0 te zetten en die van de mediabox op 10.10.10.20 met subnetmask 255.255.255.0

(Aan eventuele meelezers die zich afvragen waarom die ipadressen. ik ken geen router/modem die ipadressen in die rang heeft en op deze manier conflicteert het 10 netwerk niet met de internet kant :))

en wat vul ik dan in bij std. gateway en ip adres dns server ?
als ik kijk bij PPPeO setup staat er nog steeds kan geen ip verkrijgen

Klopt want PPPoE heb je ook niet nodig

Bij default gateway kun je 10.10.10.10 zetten en bij DNS ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan