mediaspeler verschil tussen usb stick's 4 GB en 64 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

freekkaster

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2010
Dames en Heren,

Op een Philips Home cinema set mediaspeler (HTB9245D/12) heb ik een vreemd probleem.
Ik heb een .mkv film op een fd (flash drive oftewel usb stick) van 64 GB staan die niet goed afspeelt. Het geluid loopt achter en het beeld hapert al na 3 seconden. Daarna zie je dat de LED van de stick begint te knipperen en daarna speelt ie weer een stukje af en hapert weer.
Met een 4 GB stick en een 1 TB harde schijf speelt de film wel goed af.
Nu dacht ik dat de mediaspeler wellicht niet goed met het file systeem overweg kon (exFAT) maar als ik 'm als FAT32 formatteer is het probleem nog hetzelfde.

4GB usb fd (flashdrive) = FAT32
1 TB schijf = NTFS
64 GB usb fd was exFAT nu FAT32

Waar kan dat aan liggen? Is er een oplossing?

Vaak heb je USB sticks die niet snel genoeg werken. Meestal zijn dit de goedkopere usb sticks.
Dit probleem heb je vaak als je een 32GB+ Usb stick koopt, omdat de meeste mensen enkel naar dat nummertje
kijken willen de fabricanten de prijs wat kunnen verlagen door de snelheid naar beneden te halen. Doe een test:

Zet op de 4GB en 64GB usb dezelfde file (+- 3GB) kijk hoelang hij er bij elke usb over doet om het te koppieren.

Mvg,
Maximvdw

Heb met programma USBDeview de snelheid getest en zelf opgenomen hoe lang het duurt om een bestand er op te kopieren.

64 GB w=4.13 MB/s r=15.77 MB/s kopieren bestand 1.552.371.712 bytes: 4m20s
4 GB w=3.42 MB/s r=13.21 MB/s kopieren bestand 1.552.371.712 bytes: 7m30s

m4GB.jpgm64GB.jpg

Flash drive gaat vandaag terug naar de winkel....
Ook als ik de film op pc laat afspelen hapert de film. Geen idee wat er mee aan de hand is maar dit werkt niet.

Andere flash drive gehaald. 32 GB FAT32. Deze doet het wel goed. USBDeview geeft aan w=7.28 MB/s r=13.20 MB/s.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan