Medion 8800 laat niets zien of horen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad Fundum

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hey allemaal,

Ik zit met een groot probleem. Daarstraks herstartte ik mijn pc, maar van dat herstarten is niet veel gekomen. Windows heeft zich nog mooi afgesloten, en start daarna wel op, maar zonder beeld of geluid.

Dit zijn de problemen in het kort:
- Geen beeld op scherm (scherm geeft 'geen signaal' weer, maar werkt wel nog -> getest door deze laptop op scherm aan te sluiten)
- Geen opstartgeluid door de boxen
- Toetsenbord en muis werken niet (zowel draadloos als oud toetsenbord/muis met draad werken niet)
- Cd/Dvd speler kan ik wel nog open en dichtdoen
- De LED-Display vertoont wel nog POWER ON
- Ik hoor de pc wel nog werken

Dit heb ik al geprobeerd:
- Cds van medion insteken tijdens het booten (Zowel de Application&Support disc als de Product Recovery disc)
- Kabels herinsteken
- Koeler-ventilator op pc zetten (je weet nooit...)

De laatste twee keer dat ik de pc uit slaapstand wilde halen, startte hij eerst niet op (het scherm bleef uit). Ik drukte dan de wereld-bol-knop in van de pc om de pc uit te schakelen, en startte hem daarna opnieuw op, en om een of andere reden haalde pc zich dan wel uit slaapstand. Zou het kunnen dat de slaapstand-file nu corrupt is en de pc telkens uit slaapstand probeert op te starten? Wat wel raar is, want de pc heeft zichzelf wel correct afgesloten...
EDIT: Nu ik erover nadenk, maakt hij ook echt wel het geluid van het 'laden uit slaapstand'...

Kan het aan de stof liggen? Ik weet dat er wel wat stof in de pc zit, maar dat dat voor zo'n problemen kan zorgen?

Wat ik ook al heb gedacht, is van een boot cd te maken, maar ik lees dat ik daarvoor de originele windows xp cd nodig heb. Die heb ik niet, ik heb alleen die 2 schijven van Medion...

Ik ben echt ten einde raad, zou iemand me aub kunnen helpen?
Alvast heel hard bedankt!!
~ Ad Fundum.

Laatst bewerkt:
waarvoor moest die herstarten? updates? drivers?

probeer anders eventjes een linux distributie boot CD te branden (bijvoorbeeld Ubuntu) en stop die in je CD speler. herstart je pc en kijk of ie dan beeld geeft. als ie dan opstart is dit mijn conclusie: je Harde schijf is kapot of enkele windows bestanden zijn corrupt door corrupte updates/slechte installatie/corrupte drivers.

waarvoor moest die herstarten? updates? drivers?

probeer anders eventjes een linux distributie boot CD te branden (bijvoorbeeld Ubuntu) en stop die in je CD speler. herstart je pc en kijk of ie dan beeld geeft. als ie dan opstart is dit mijn conclusie: je Harde schijf is kapot of enkele windows bestanden zijn corrupt door corrupte updates/slechte installatie/corrupte drivers.

Ik heb hem herstart omdat de pc weer heel traag ging. (Hij kwam uit slaapstand-modus, en daardoor ging hij weer traag, waardoor ik hem heropstartte, dat werkt meestal)

-> Moest deze pc nu wel opstarten met de Ubuntu schijf, wat moet ik dan doen om de pc te fixen?

Heel hard bedankt voor je reactie, je bent echt een redder in nood!

Laatst bewerkt:
Juist de Ubuntu cd in de pc gestoken, en er verandert niets :(

Wel twee dingen die ik heb opgemerkt:
- De pc maakt wel telkens een echt opstartgeluid: eerst luidruchtig om alles te laden, en daarna wat stiller, wachtend op commando
- Tijdens het opstarten van de pc, hoor ik ook het geluid van dat de cd gelezen wordt (denk ik toch..)
- De Ubuntu cd die ik gemaakt heb, krijg ik niet meer in deze laptop gestoken .. Telkens als ik heb in de reader steek, spuwt deze de cd weer uit. Is dit slecht of normaal?

Laatst bewerkt:
Nog iets wat misschien het vermelden waard is:

De laatste twee keer dat ik de pc uit slaapstand wilde halen, startte hij eerst niet op (het scherm bleef uit). Ik drukte dan de wereld-bol-knop in van de pc om de pc uit te schakelen, en startte hem daarna opnieuw op, en om een of andere reden haalde pc zich dan wel uit slaapstand.

Zou het kunnen dat de slaapstand-file nu corrupt is en de pc telkens uit slaapstand probeert op te starten? Wat wel raar is, want de pc heeft zichzelf wel correct afgesloten...

EDIT: Nu ik erover nadenk, maakt hij ook echt wel het geluid van het 'laden uit slaapstand'...
EDIT 2: Ik heb wat rondgezocht, en ik heb eigenlijk net hetzelfde probleem als hier beschreven wordt: http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=43974

De stekker uit de pc trekken en 2 minuutjes wachten hielp effectief!!

Laatst bewerkt:
ok, perfect!

ik heb zelf trouwens ook nog nooit problemen gehad met mijn medion n slaapstand, maar als dit toch eens zou gebeuren weet ik in ieder geval nu wel wat te doen :)

Na even op vakantie geweest te zijn, zit ik nu weer met hetzelfde probleem ... Alleen werkt de stekker uittrekken en wachten nu niet meer :confused: Heeft iemand misschien een andere oplossing?
(Ubuntu opstartschijf werkt ook niet)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan