Medion Akoya E1210 garantie vraag.

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Beste allemaal.
Voordat ik deze rakker weg doe voor een eventuele garantie reparatie wil ik even mijn licht opsteken op dit forum.
Deze medion wordt langzamer ondanks meerdere opruim acties van register etc. Hij is nu inmiddels 2/1/2 jaar oud en ik heb een garantie van 3 jaar. Mijn oplossing was om d.m.v. een recovery de medion weer op de fabrieksinstellingen terug te zetten. ---> Schoon, snel en fris weer verder.

Volgens de medion instructies moet ik tijdens het opstarten, bij het zien van --- press for recovery --- op f11 drukken. Maar ja, dan ga ik naar het bootmenu zoals ook wordt aangegeven op het scherm!
OF het kan via --- start --- programma's --- recovery manager --- maar die staat er niet bij! Ook niet onder de C: program files ---.

""""Als ik opstart zie ik trouwens op het scherm staan. Press F3 (dus geen R11) for recovery. Maar op die F3 knop wordt niet gereageerd.""""

Ik heb laatst medion is gebeld en verteld dat ik de medion terug wil zetten naar de fabrieksinstellingen d.m.v. de F3 knop maar dat de medion gewoon doorstart en de f3 knop negeert. En dat dit volgens mij een garantie gevalletje wordt. Nee hoor, zei mevrouwtje. Het is een windows besturingssysteem fout en dat viel niet onder de garantie. Maar mevrouw. Die F3 is toch juist om de medion terug te zetten als je besturings problemen hebt? Nee hoor. Geen garantie. Het is een windows probleem?
Ik heb haar gegroet en gezegd dat ik er op terug zou komen. Ik heb dat malle ding nog nodig tot eind feb. en dan stuur ik hem evenzogoed op. Ik zie wel wat er gebeurd.

Inmiddels heb ik van alles geprobeerd met een externe dvd writer en een originele windows xp cd van mijn vaste kast (3 jaar oud, en ook zelfs een minder legale versie inclusief sp3 die dus vrij recent is) maar er is altijd wat. Schijf wordt niet gevonden. Te oude windows xp cd en/of blauwe schermen met mooie meldingen. Hij wil gewoon niets. Maar de medion functioneert wel goed en geeft geen problemen. Hahaha. Maar hij is me te langzaam geworden.

Op de c: schijf is een recovery partitie aangemaakt (D:) maar daar kun je verder ook niets mee. Ook heb ik geen recovery schijf bijgeleverd gekregen.

Zo, een mooi verhaal maar wat vinden jullie. Heeft deze medion mevrouw gelijk en is het niet werken van de F3 knop een windows besturings probleem of heb ik gelijk. Hij zou het juist moeten doen om een windows besturings probleem op te lossen.

Uw mening graag.

Doei, Dump.
P.s. heb ik geen gelijk wat raden jullie me dan aan. Zou ik er Ubuntu op kunnen krijgen en windows laten verwijderen of moet dan ding het ook niet. Ik durf het nu nog niet te roberen juist i.v.m. de eventuele garantie.
Nieuwe harde schijf er in of geeft dat weer andere problemen.
Andere laptop kopen. Hahaha.

de F3 knop zou gewoon moeten werken. misschien met een usb toetsenbord. anders even je data back-uppen kun je doen via ubuntu, dit is een linux-besturingssysteem dat vanaf de cd te draaien is. gratis te downloaden op www.ubuntu.com alle foto's en documenten enzo op een USB stick zetten of externe hardeschijf als het veel foto's zijn.
daarna kun je je laptop gewoon herinstalleren via het DVD'tje met windows dat je kreeg bij de laptop (zat in de doos).

Als je de F3 knop moet indrukken VOORdat heb besturingssysteem zelfs nog opstart (dus na het bios) is het overduidelijk dat je gelijk hebt. Zoals Royb3 al zei, misschien met een PS/2 aansluiting (aangezien ik denk dat je een USB-toetsenbord gebruikt).

Als je de F3 knop moet indrukken VOORdat heb besturingssysteem zelfs nog opstart (dus na het bios) is het overduidelijk dat je gelijk hebt. Zoals Royb3 al zei, misschien met een PS/2 aansluiting (aangezien ik denk dat je een USB-toetsenbord gebruikt).

Nee hoor, TS heeft geen gelijk .... als je tenminste bedoelt dat hij recht zou hebben op garantie.
Garantie heeft altijd te maken met de hardware van het apparaat.
Als er om wat voor reden dan ook iets aan of in die recoverypartitie is gewijzigd - al of niet met opzet - dan zal die functietoets inderdaad niet meer werken.
Het advies is dan ook altijd om direct na aanschaf een set recovery-cd's of dvd's aan te maken. Hoewel veel computerfabrikanten een recovery op een extra partitie meeleveren en niet apart, is het in het geheel geen veilige en zekere methode waarmee je altijd verzekerd bent van de mogelijkheid van een recovery. Te denken valt aan een virus, beschadiging van de partitie of onbedoelde wijzigingen aan de inhoud van de partitie door de gebruiker zelf.
Vandaar dus ook dat advies voor het aanmaken van een 'externe' set.
Het valt dus NIET onder garantie en dat lijkt me logisch.
Het staat TS vrij om het ding op te sturen, maar herstel zal hem altijd een fikse rekening opleveren.

In plaats van opsturen is het handiger de stuurprogramma's bij Medion te downloaden en een oem-versie van Win7 (home premium bijvoorbeeld) te kopen voor rond de honderd euri, als het helemaal niet lukt. Dat scheelt een hoop geld ..... !!
Gegarandeerd dat het ding daarna weer puik werkt.

Laatst bewerkt:
Zoals Royb3 al zei, misschien met een PS/2 aansluiting (aangezien ik denk dat je een USB-toetsenbord gebruikt).

Ik denk dat dit misschien de reden kan zijn :thumb:

Sluit eens een PS/2 toetsenbord aan en probeer het dan nog eens.

Nou nou lieden .....
Hier heb ik nog nooit van gehoord: een ps/s toetsenbord aansluiten op een laptop om een probleem met een functietoets i.v.m. een recovery op te lossen ......
Zo zout heb ik hem nog nooit gegeten

Het toetsenboord van deze laptop is zoieso al PS/2. maar deze wordt bij mij soms niet herkent. iig ik heb een akoya s2210 dus een heel ader model en via een usb toetsenbord ging het prima

Hartelijk dank voor jullie reacties.
Bij mij is de kogel door de kerk gegaan na de mededeling dat ik waarschijnlijk toch niet op de garantie kan terug vallen. Proberen heb ik eigenlijk ook geen zin in. Laptop lang weg als het tegenzit en mogelijk toch nog kosten.
Ik heb een tijdje zitten kloo... om de partities samengevoegd te krijgen en/of w xp opnieuw te installeren. Ik kon xp uiteindelijk niet op een geheel schone schijf installeren maar wel herstellen. Ik was er klaar mee. Samenvoegen van de recovery schijf (D) met de C: kon ook niet en dus Ubuntu 10.04 er op gezet. Automatisch zijn de schijven samengevoegd ( aanvinken) en geformatteerd en de installatie is gelukt. Nu nog even mijn vrouwtje vertellen. Hahaha. Zal wel even wennen zijn voor haar.
Hartelijk dank voor het mogelijk ongewilde duwtje maar ik ben tevreden.
Bedankt. Doei, Dump.

@Vanveelen,

Ik heb niks gezegd over garantie, alleen dat die toets niks te maken heeft met het besturingssysteem, aangezien het besturingssystem nog niet gestart is. :D

Ik ging er natuurlijk wel vanuit dat de recoverypartitie goed was, misschien wat te snel gelezen.

Laatst bewerkt:
Maakt niets uit. Ik was er klaar mee en had waarschijnlijk een excuus nodig om door te zetten. Maar eerlijk gezegd twijfelde ik ook aan de garantie. En ja, de recovery is er ook al af. Hahaha. Inmiddels staat W XP er op met een dualboot van Ubuntu.
bedankt voor de zetjes.
Doei, Dump.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan