Medion akoya MD 96970 :: beeldscherm knippert en loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Berichten
377
Goede dag,

Ik heb een medion laptop van nog geen jaar oud. Van het ene op het andere moment heb ik problemen gekregen. Heb de laptop nooit laten vallen of gestoten of iiets dergelijks.

Op het moment dat ik de laptop opstarte werd het scherm verdeeld in 6 losse vakjes met in het midden een zwarte strook. Dit was dus het beeld van het BIOS en het beeld van de mirosoft laadbalk.

Na de laadbalk liep windows vista vast. Om verder te gaan heb ik in veilige modus opgestart en hierna deed de laptop het even.
Maar nu kan op elk moment het beeldscherm gaan knipper/flikkeren waarna vista vastloopt.

Heb de nieuwste driver voor de videokaart geinstalleerd en apparaatbeheer bekeken (soort netwerkadapter (3 verschillende T604 adapter, uitgeschakeld) maar dit hielp ook niet.

Iemand ervaring met dit probleem / een idee waaraan het kan liggen? Zelf dacht ik aan de videokaart (extern scherm werkt namelijk ook niet). Helaas nog geen oplossing gevonden, graag jullie hulp!

Mvg Rutje1

Notebook specs:
> Processor:
Intel® Centrino® processortechnologie
met Intel® Core™2 Duo Processor T5750
(2,0 GHz, 2MB L2-cache, FSB 667 MHz)
--------------------------------------------------------------------------------
> Besturingssysteem:
Authentieke Windows Vista® Home Premium (OEM versie)
met nieuwe Media Center-interface, incl. Service Pack 1
--------------------------------------------------------------------------------
> Scherm:
15,4" TFT widescreen display met 16:10 breedbeeldformaat voor optimaal DVD-beeld en bedieningsgemak, 1280 x 800 pixel
--------------------------------------------------------------------------------
> Werkgeheugen:
3 GB DDR2 SDRAM
--------------------------------------------------------------------------------
> Harde schijf:
320 GB harde schijf voor bijv. 60.000 digitale foto's of 60.000 MP3 muziektracks (elk 4 MB)
--------------------------------------------------------------------------------
> Grafische kaart:
NVidia® GeForce® 9300M G DirectX® 10
gebaseerd op PCI Express-technologie met
128MB GDDR3 geheugen
--------------------------------------------------------------------------------
> Surf draadloos op internet:
Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN - Intel® Next-Gen Wireless-N met tot 300Mbit/s. 802.11a/b/g compatibel**
 
Laatst bewerkt:
Goede dag,

Ik heb een medion laptop van nog geen jaar oud. Van het ene op het andere moment heb ik problemen gekregen. Heb de laptop nooit laten vallen of gestoten of iiets dergelijks.

Op het moment dat ik de laptop opstarte werd het scherm verdeeld in 6 losse vakjes met in het midden een zwarte strook. Dit was dus het beeld van het BIOS en het beeld van de mirosoft laadbalk.

Na de laadbalk liep windows vista vast. Om verder te gaan heb ik in veilige modus opgestart en hierna deed de laptop het even.
Maar nu kan op elk moment het beeldscherm gaan knipper/flikkeren waarna vista vastloopt.

Heb de nieuwste driver voor de videokaart geinstalleerd en apparaatbeheer bekeken (soort netwerkadapter (3 verschillende T604 adapter, uitgeschakeld) maar dit hielp ook niet.

Iemand ervaring met dit probleem / een idee waaraan het kan liggen? Zelf dacht ik aan de videokaart (extern scherm werkt namelijk ook niet). Helaas nog geen oplossing gevonden, graag jullie hulp!

Mvg Rutje1
Hallo Rutje1,

Ik heb exact hetzelfde probleem, heb geprobeerd de laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen; Geen succes, waarschijnlijk een hardware probleem.
Het is, anyway, goed te zien dat ik niet de enige ben die kampt met dit probleem. :confused:
Ik sta in contact met de klanten service, ik probeer je op de hoogte te houden.

Mvg,
Monu.
 
Hallo

Kontakt opnemen met aldi hersteldienst.

Gelukkig 3 jaar garantie.

Deze dus claimen.

Eventueel eerst eens de p.c. terugzetten naar fabrieksinstellingen d.m.v. bijgeleverde software.

Peter
 
Hoi,

ondertussen teruggezet naar fabrieksinstellingen maar helaas ook geen effect. Nu maar contact opgenomen met medion. Denk dat het opsturen voor reparatie gaat worden helaas.

Bedankt voor je reactie.
 
ik heb het zelfde gehad ik heb hem opgestuurd en heb een nieuwe gekregen.
hij was niet meer te repareren

groet wouter
 
ah, ben nu in afwachting op reactie.
Zal mij waarschijnlijk het zelfde gebeuren. :)

Bedankt voor je reactie!
DOeg
 
Hallo,

Mijn zus heeft nu hetzelfde probleem. Is het noodzakelijk om de laptop te de-installeren en vervolgens weer opnieuw te installeren voordat ik hem aanmeld bij Medion?

Graag spoedig bericht!
 
Oude topic's mogen met rust gelaten worden.
Volgende keer een eigen vraag maken aub.

Derhalve hier een slotje.
thread_lock-16.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan