Medion Akoya P5210D (MD 8371)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchb0y

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2010
Hallo allemaal,

Bij Aldi brengen ze deze medion pc:
http://aldi.medion.com/md8371/nl/

Ik vroeg me af of dit een goed PC is. Wat versta ik onder goed? In de PC zit de derde generatie i7. Alleen de videokaart blijkt wat mee te vallen, aangezien AMD Radeon™ HD7670 alleen voor OEM's word gemaakt en je die dus niet buiten zomaar in de winkel kan kopen (http://tweakers.net/nieuws/79148/amd-introduceert-radeon-hd-7000s-voor-oems.html). Ook wijst Anandtech er op dat de specificaties van de HD 7670 overeenkomen met die van de Radeon HD 6670, dus dit is ook niet helemaal top. Dus ik vroeg me af of de prijs voor zo'n PC wel goed is? Of kan je er beter 1 samen stellen (zelfde prijs, betere specificaties, of zelfde specificaties , lagere prijs) (http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?products_id=734). En het probleem met zulke PC's zijn de moederbord, als je later iets wilt upgraden is dit vaak heel lastig omdat deze speciaal voor Medion zelf worden gemaakt etc.

Enigste plus punt is de 3 jaar garantie. Dit is handiger dan bij een samengesteld PC, want daarbij moet je eerst maar gaan uitvinden welke onderdeel kapot is?

Wat denken jullie? Kopen of laten staan? Nu zal je vast vragen wat ik ermee wil doen, nou videobewerken (sony vegas), autocad, photoshop, dus de i7-3770 is mooi meegenomen. En ik game ook afentoe, hoe zal dit liggen met de AMD Radeon™ HD7670 denken jullie? Ik had eerst al een Medion PC gehaald, maar die kon niet eens GTA IV aan (vol met lagg), en had een bluescreen error (processor ofzo), dus heb deze terug gebracht...

Ik hoop dat jullie graag jullie meningen / ervaringen willen delen, want daar heb ik meer aan dan alleen: ja / nee etc. Dank.

voor de genoemde programmas die je wilt kunnen uitvoeren is een i7 opzig geen slechte keuzen
medion pc's zijn de prijs het meestal wel waard echter verkopen zij rekenmonsters en geen game monsters
het verschil zoals je al zij zit em in de videokaart een degelijke game kaart kost al snel 250 euro
in dit geval is er dus meer geld besteed aan de processor dan aan de videokaart

de meeste games hebben al genoeg aan een goedkopere I5 3450 processor hiermee kun je iedere game al op ultra aan

het is niet zozeer dat het goedkoper is met het samenstellen van je eigen pc maar om de pc beter in te richten naar jou eisen
en dat is nou het grootste probleem met kant en klare systemen

Oke firestorm, maar zou een samengesteld pc goedkoper uitvallen? Of een betere moederbord wat ik later sneller kan upgraden etc.

nee je zult rond dezelfde prijs zitten 630 euro is low budget kwa game computer het kan wel maar verwacht geen ultra hoge settings tijdens het gamen
echter kan het wel een stuk beter dan wat je nu hebt (voor het gamen dan) ik zal wat voor je samenstellen

klikerdeklik
dit is zonder windows 7 daarvoor betaal je nog eens 90 euro meer
je kan zien dat de medion pc zeker het geld waard is de spec's zijn wat dat betreft niet slecht alleen de videokaart is voor het spelen van games niet optimaal

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan