Medion Akoya P5334E, goede keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hallo mensen,

Ben vandaag bij de Saturn wezen kijken want tot 3 Juni heeft deze een Tax Free aanbieding op (bijna) alle producten. Ik kwam toen een Medion computer tegen, de Medion Akoya P5334E, en vroeg me af of deze geschikt is voor het gamen. Heb op internet rondgekeken en zie overal staan dat het een goeie machine is om op te gamen maar ik wil hier toch voor de zekerheid vragen of er misschien iets niet helemaal oké is met deze computer.

Mijn Google zoekactie kun je hier zien: Link

Om het samen te vatten heeft de Medion:
- Quadcore i7 Processor, 3,4 GHz (2e generatie)
- 6GB DDR3 Ram
- 1,5 TB harde schijf
- AMD Radeon HD 7570 1GB videokaart
- DVD brander en cardreader maar zijn opzich niet ze erg belangrijk voor mij.

De prijs bij de Saturn was verlaagd van €729,- naar €612,61 voor de mensen die het misschien willen weten.

Wat is jullie mening? Ik dank u alvast, en hoor graag van u!

Groet,

Laatst bewerkt:
het ligt er aan wat je onder gamen verstaat, als je graag je games met mooie beelden en voledige resolutie wilt spelen is een HD 7570 niet voldoende dus dan kun je beter voor een andere laptop gaan kijken.

Als je games als sims, of dergelijke 'ligte' spellen is deze laptop prima.

Waarom is deze niet voldoende? 1GB voor een videokaart is aardig veel. Ik heb het hier over de zwaardere games.

Laptop????:p

Topic verplaatst van hardware/overig ---> aankoop nieuw systeem/ upgraden.

Sorry Frank, kwam 2 minuten na het plaatsen de post tegen dat deze vraag bij Systeem hoorde.

En wat bedoeld u met laptop...?

Royb3 begint over een laptop maar dit is gewoon een desktop. Vandaar even mijn ????;)

Laatst bewerkt:
Ohh ik snap hem. Wat is trouwens uw mening over deze computer?

Medion is goed,daar kan men niets over zeggen. Prijs is ook prima en voor dergelijk totaal systeem zie je dat weinig.
De doelstelling is gamen en dan is een 7570 niet echt top. Ook niet de slechtste maar voor gamen zal het net boven medium settings zitten.
Zo gauw er een redelijke kaart inzit zegt men al gauw dat om te gamen is.
Wat je zou kunnen overwegen is aanschaf van dit systeem en in toekomst een nog betere kaart zetten. Daar zit nog wel potentie in in dit systeem.

Enne... zeg maar je..

Is een nVidia Asus ENGT220 (GT220) 1GB beter? Want deze heb ik nog een liggen.

Sorry, had inderdaad niet door dat het om een Desktop ging, wat overduidelijk wel zo was.

In de toekomst upgraden met een betere videokaart zou een goede keuze zijn, je garantie vervalt hier meestal wel.
Ik denk dat je dan moet gaan denken aan een kaart als een AMD Radeon HD 7850, of een Nvidia GTX 560 (Ti).

Het geheugen van je videokaart geeft niet direct iets aan over de prestaties die je kan verwachten, natuulijk is het zo dat een spel als battlefield 3 beter zal draaien met meer videogeheugen omdat er gewoon erg veer textures moeten worden opgeslagen en verwerkt. als je aan dit soort games zit te denken kun je het beste voor een videokaart met 2 gb videogeheugen kiezen. het voordeel hiervan is dat je meer details kunt zien op grotere afstand. ik heb hier een Nvidia GTX 560 Ti met 1 gb videogeheugen, en je ziet constant dat stenen, gras en andere elementen van het spel niet worden geladen over grote afstand.

het spel is verders prima te spelen op high instellingen, verwacht niet dat je op ultra kan draaien met een videokaart onder de 250 euro. dit geld dan voor battlefield 3, een van de zwaarste games op dit moment.

Oke dank je wel. Heb nog tot zondag om erover na te denken want dan is de actie over, en anders 116 euro extra betalen :)

Ik vind het verders een zeer mooie prijs voor het systeem, ik heb zelf nog een medion laptop, is een model van MSI, welke na 5 jaar zwaar gebruik nog prima werkt. Met hun service heb ik verder nooit te maken gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan