Medion Akoya S4216 crasht volledig, fabrieksinstellingen noodzakelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxpusch

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Hallo,

Ik heb een apart probleem:
Ik heb een Medion Akoya S4216. Het is nu al ongeveer 8x gebeurd (als het niet vaker is) dat als ik de PC opstart hij blijft hangen bij het Medion scherm.
Ik kan dan nog wel in boot menu komen enzo. De enige optie om hem weer aan de praat te krijgen is om via F9 de laptop weer terug te zetten op fabrieksinstellingen. Dan ben ik alles kwijt en dit duurt ongeveer 28 minuten.
Ik heb het ook met de Medion CD geprobeerd, maar daarmee krijg ik hetzelfde.
Windows draait lekker en ook snel. Maar na een random tijd (soms 2 weken, soms na een paar dagen, en soms zelfs nog dezelfde dag) krijg ik een bedroefde smiley te zien met de tekst: Your PC ran into trouble. Watchdog problem.
2013-04-27 20.18.04 (Medium).jpg

Ik heb al met Medion gebeld, zij zeggen zo'n standaard iets dat het overal aan kan liggen ezo. Helaas heb ik geen bon meer, dus opsturen gaat niet.

Maar nu is dus het gekke dat mijn vader deze laptop ook heeft en precies hetzelfde heeft. Op internet lees ik ook hier hetzelfde probleem. Iemand zei me dat ik alle partities moest verwijderen incl. de recovery. Zou dit werken?

Ik krijg Windows 7 er ook niet op ge�nstalleerd omdat de DVD blijft hangen bij Starting windows 7. Bij alle andere computers werkt dit wel gewoon.

Ik hoop heel erg dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde laptop en mijne werkt goed.
Het probleem bij mij ligt aan dat de diskdrive gewoon niet werkt.
Ik heb een vermoede dat de boot partie van je harddisk gefragmenteerd is.
Dit kan ervoor zorgen dat Windows niet meer wil starten.
Het kan ook aan je instellingen liggen.
Zoals je al zij heb je instellingen verandert en als je ze terug zet naar fabriek werken ze weer.
Controleer je instelling even als je ze opnieuw instelt en kijk of er niks tussen zit wat problemen kan veroorzaken.

Roy

Ik heb dezelfde laptop en mijne werkt goed.
Het probleem bij mij ligt aan dat de diskdrive gewoon niet werkt.
Ik heb een vermoede dat de boot partie van je harddisk gefragmenteerd is.
Dit kan ervoor zorgen dat Windows niet meer wil starten.
Het kan ook aan je instellingen liggen.
Zoals je al zij heb je instellingen verandert en als je ze terug zet naar fabriek werken ze weer.
Controleer je instelling even als je ze opnieuw instelt en kijk of er niks tussen zit wat problemen kan veroorzaken.

Roy
Bedankt, ik ga nu alle partities verwijderen en Windows gewoon op 1 zetten.
Wat bedoel je precies met instelling?
En heb je dit probleem zelf ook gehad?

ik heb al gelezen dat avg deze fout soms veroorzaakt ... en heb 1 keer dit probleem opgelost door avg te vervangen door een ander av - proggie.

Ik zie het inderdaad hier. Die gaat gelijk eraf.
Ik heb nu alle partities geformatteerd en een clean version van Windows 8 geïnstalleerd zonder die Medion meuk.
Via een CD'tje heb ik de drivers geïnstalleerd, alleen als ik nu opstart krijg ik een Medion logo te zien en daar komen allemaal streepjes en zo in. 2013-04-28 10.39.32.jpg
Het opstarten duurt nu zo'n 1 minuut ipv 10 seconden. Hij blijft lang hangen op dat logo. Ook met het uitschakelen doet hij er langer over. Als het scherm al uit is zoemt de ventilator nog lang door.
Enig idee?

Ook wordt de accu niet herkend. Er staat accu niet aanwezig. Maaar als ik hem van de stroom haal, gaat hij gewoon nog door.

kijk via msconfig --> opstarten wat er allemaal mee opstart en schakel onnodige dingen uit.
Medionlogo zit in bios.

Als je AVG niet opnieuw installeerd kan het geen kwaad, mits avg dit probleem veroorzaakt.
Je kan i.p.v. AVG nod of avast gebruiken.

Oké kan ik ook gewoon Microsoft Secruity Essentials doen? Lekker makkelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan