Medion (Aldi) - muis gaat zijn eigen weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Ik heb een probleem met de draadloze muis (met balletje) bijgeleverd bij de ALDI-PC (md8080XL) van afgelopen november.

De muis gaat af en toe zijn eigen weg. Het pijltje rent af en toe spontaan lijnrecht naar boven of naar beneden.

Met de connect-knopjes aan de onderkant van muis en toetsenbord de channel en id van beiden hetzelfde gemaakt. In het schermpje rechtsonder in beeld (dat bij de standaardinstallatie zit) geeft ie achter het toetsenbord een GROEN lampje. Achter de muis een ROOD lampje. Ik kan echter niet specifiek iets instellen.

Is dit een defect of kan ik toch nog elders iets instellen.

Alvast bedankt!!

Gr. Zoomer
ps. conf. scherm --> toegankelijkheidsopties ben ik ook al geweest.

Batterij nog wel goed?
Gescant op Trojans, Spyware en virussen?

Heb je de lagertjes al gecontroleerd op vuil aangezien het een muis met balletje is?

Met balletje: maak je muis een schoon

Heb je geen apparaten in de buurt die voor interferentie kunnen zorgen?

Softwarematige problemen uitgesloten?

Laatst bewerkt:
Zoomer, ik denk dat je muis defect is, aan de hand van de beschrijving.
vervangen is de enige juiste optie. :(

waarop zit deze muis aangesloten ps2 of usb.
ik heb zelf ook een medion muis draadloos die eerst op usb was aangesloten in het begin werkte het allemaal goed maar na 1 week reageerde de muis niet meer of ging zijn eigen weg.
toen hand ik de stuurprogramma's verwijderd en de muis op ps2 aangesloten en nu doet hij het perfect.
mijn vader had precies het zelfde probleem als ik en bij hem werkt het nu ook goed.

brits

Bedankt voor alle reacties.

Batterijen zijn goed, en vuil is ie niet want hij is nog zo goed als nieuw.

De ontvanger is via USB aangesloten. Die kan dus ook begrijp ik (?) via een verloopstekker op ps2 aangesloten worden....

gr. zoomer

toen ik mijn muis kocht zat er een groen blokje bij met aan de ene kant een aansluiting voor de usb stekker en aan de andere kant een aansluiting voor ps2.

Geplaatst door zoomer
De ontvanger is via USB aangesloten. Die kan dus ook begrijp ik (?) via een verloopstekker op ps2 aangesloten worden....

gr. zoomer
Nee, Brits heeft het over een losse draadloze muis die op de ps2 (muis)poort aangesloten wordt, jij hebt een muis die onderdeel is van een set, waarbij de ontvanger ook ontvanger is voor het toetsenbord, en die kun je bij mijn weten niet op een ps2 poort aansluiten omdat de enkele usb stekker die eraan zit voor beide apparaten is.
Je kunt niet beide apparaten over 1 ps2 poort gebruiken lijkt me.
Maar goed, proberen staat uiteraard vrij, alhoewel ik bij mijn eerdere besluit blijf :D

Sjunnie, hij was niet defect..

Het bleken toch de batterijen te zijn. Ervanuitgaande dat volle batterijen meegeleverd waren dacht ik: die kunnen niet leeg zijn....

Nu goeie duracel's erin gelegd: Het groene lampje in het venstertje in Windows brand weer en de problemen zijn verholpen!!

Iedereen toch bedankt!!

vr. gr. Zoomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan