Medion computer start traag op

Status
Niet open voor verdere reacties.

josbeeren

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2001
Mijn Medion computer van 4 jaar oud geeft bij het opstarten alleen een zwart scherm met het intel pentium 4 logo. Dat blijft ongeveer 4 minuten staan. Daarna wordt het scherm helemaal zwart. Na weer 2 minuten wachten gaat hij eindelijk Windows XP normaal opstarten.
Tevens werkt de ingebouwde kaartlezer niet meer. In de verkenner geeft hij deze weer als dvd rom spelers. Ook na verwijderen van deze dvd rom spelers en opnieuw opstarten van de computer, geeft hij wel aan dat er nieuwe hardware is gevonden (Medio flash station), maar geeft hij in de verkenner weer dvd rom spelers aan. In apparaatbeheer geeft hij ook een foutmelding.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn ?

Installeer de smartcard reader opnieuw [driver staat op de "applications schijf" die bij de PC hoort....]

Het feit dat het zolang duurt voordat Windows opstart is waarschijnlijk omdat het "apparaten" tegenkomt waarvan de juiste driver ontbreekt of corrupt is....
Begin even met het opnieuw installeren van het chipset [ook van de CD] en vervolgens nogmaals de smartcard reader.....

Ik kan helaas geen chipset op de cd ontdekken. Overigens is het niet zo dat Windows traag opstart. Het probleem zit daarvoor. Volgens diverse "deskundigen" zou dat wellicht een moederbord probleem zijn.

Intel pentium 4

Mijn Medion computer van 4 jaar oud geeft bij het opstarten alleen een zwart scherm met het intel pentium 4 logo. Dat blijft ongeveer 4 minuten staan. Daarna wordt het scherm helemaal zwart. Na weer 2 minuten wachten gaat hij eindelijk Windows XP normaal opstarten.
Tevens werkt de ingebouwde kaartlezer niet meer. In de verkenner geeft hij deze weer als dvd rom spelers. Ook na verwijderen van deze dvd rom spelers en opnieuw opstarten van de computer, geeft hij wel aan dat er nieuwe hardware is gevonden (Medio flash station), maar geeft hij in de verkenner weer dvd rom spelers aan. In apparaatbeheer geeft hij ook een foutmelding.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn ?
Ik had precies hetzeflde probleem. Bij het intel petium 4 logo bleef hij super lang haken en uiteindelijk duurde het 5min. voordat de pc volledig was opgestart. Dit vond ik vreselijk irritant.
Ik heb raad gevraagd aan iemand, maakt niks uit. Maar die gaf mij de tip om de stekker uit het stopcontact te trekken. Zodat niks meer werkt, je pc, beeldscherm etc. Dus gewoon je stekker uit het stopcontact trekken. Dit klinkt raar. Maar houd het aan/uit knopje 10 sec ingedrukt. dan wacht je 5sec. en dan doe je hetzelde nog een x'tje. dus nog een keer 10sec ingedrukt houden. Stop nu de stekker weer in het stopcontact en start de computer op. Bij mij was het probleem toen verholpen,
graag gedaan!!:o

@sfdegroot,

Welkom op Helpmij.:)

Deze topic is van maart 2008, dus niet actueel meer. Het heeft dus ook geen zin om te reageren in dit soort oude topics.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan