medion computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter ria
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
In Maart heb ik de nieuwe computer gekocht van de Aldi. Het is een mooi apparaat, maar ik denk een maandagcomputer te hebben.
Binnen 3 weken had ik al problemen, ik wilde hem gewoon opstarten, hij gaf een lange pieptoon en vervolgens bleef mijn beeld zwart.
Vlgs. de helpdesk wees dit op een geheugenprobleem. Na 10 dagen kwam er een monteur, die direkt zei dat is de videokaart. Er ging een nieuwe in en hij deed het weer. De man was binnen 10 minuten weer weg. Vorige week gebeurde weer precies het zelfde. Nu komt de service dienst vlg. week dinsdag.
Zo kan ik weer ruim 10 dagen mijn computer niet gebruiken. Zijn er meer mensen die soortgelijke problemen hebben (of hadden)met de medioncomputer?
En hoe is dat toen opgelost? Zou het mogelijk een ander hardware probleem kunnen zijn. Ik wil nu graag ook zelf weten waar ik op moet letten als die man komt Er zit wel 3 jaar garantie op maar ik heb niets aan 1 computer die het ieder moment begeeft,
Wat zouden jullie doen?
Vast bedankt. ria

Simpel,met je bon naar de winkel en ruilen voor een nieuwe !

Weet je het type pc, en welke videokaart erin zit?
Dan kan ik gerichter zoeken, heb er nl. wel eens iets over gelezen, maar weet niet meer waar.

Mvg P

Ja srry misschien is het onzin wat ik hier zeg maar je ziet altijd met die aldi PC's van uh

P4 3.4
1024 MB
300 GB

bla bla bla

En dan altijd voor een lage prijs en als ik dat in de winkel wil kopen zit ik er al snel 500 euro boven

Volgens mij gebruiken ze neit zulk goede merken en ik hoor over die aldi pc wel vaker problemen

Geplaatst door upsidaisy
Simpel,met je bon naar de winkel en ruilen voor een nieuwe !
Dat gaat jammer genoeg niet op.
In de winkel staan waarschijnlijk geen nieuwe meer.
Mocht dit wel het geval zijn zou je dat kunnen proberen.
Je hebt drie jaar prima garantie alleen is het zonder meer lastig.
De storing zal waarschijnlijk aan je hardware liggen, maar vertel maar eens welke.

Misschien kun je de monteur overhalen om voor de zekerheid nog meer dingen te vervangen, bijvoorbeeld al het geheugen wat erin zit om zo toekomstige problemen de kop in te drukken.

Veel succes ermee.

Jammer genoeg kan ik nu niet even kijken welke videokaart er in zit. Ik heb nl. geen beeld. Als hij gemaakt is zal ik het alsnog doen. Mogelijk voor een andere keer.
Bedankt tot dusver voor jullie reactie`s.
Ik ga zeker ook proberen meer te laten vervangen. vandaar dat ik jullie suggestie`s vraag.
Enne, ik had hele goede verhalen gehoord over de aldi computers.
Ook uit testen, maar er zullen mogelijk steeds andere serie`s zijn denk ik , nu.

Wat voor een soort garantie heb je?

Want 10 dagen om je probleem te verhelpen vind ik zeer lang

Geplaatst door ria
.
Enne, ik had hele goede verhalen gehoord over de aldi computers.
Ook uit testen, maar er zullen mogelijk steeds andere serie`s zijn denk ik , nu.

Hmm ik lees vaak van ja coller kapot is lawaaierig etc maar goed ja ligt misschien aan het model ja :rolleyes:

Geplaatst door m@rio
Wat voor een soort garantie heb je?

Want 10 dagen om je probleem te verhelpen vind ik zeer lang

Bij de Aldi resp de organistaie die de service doet,is dit niet abormaal lang.

Hallo

Waar ik persoonlijk op zou letten , is dat op de componenten die vervangen worden , je terug de volledige garantietijd krijgt.

Meestal lappen ze het je ,dat de garantie gewoon verder loopt.

Peter

Bedankt Peter voor de reactie en ik zal er op letten. a.s dinsdag komt de serviceman langs en ik zal er met mijn neus boven op zitten om te zien wat hij doet en met hem te overleggen hoe verder.
Groetjes,
Ria

En microstar? =Medion =Acer?
Heb je ook een linkje toevallig?

Helaas, ik heb er geen link van maar ik heb het ergens (op internet) gelezen, ik weet alleen niet meer waar:((

en nu is hij dinsdag gerepareerd en zaterdag exact hetzelfde probleem.
Heb weer gebeld en ik wacht dus weer maar. balen.
En zondag ga ik voor 3 weken weg.
Voorlopig kan ik dus even niets. bedankt tot dusver.
gr. ria

Microstar = Medion

Ik heb ook problemen met mijn Microstar=Medion computer.

Deze heeft vanaf het begin (maart 2006) al raar gedaan tijdens het gamen.
Het beeld wil soms volledig uitvallen. Ik krijg dan afwisselend op het scherm het logo van digitaal / analoog (signaa) te zien, waarna het scherm na ongeveer 5 seconden in de standby gaat.

Wat ook voor wil komen is dat het scherm gaat knipperen. Als ik geluk heb dan stopt dit na enige tijd.

Ik heb al van alles zitten uitproberen om dit probleem op te lossen.
o.a.:
Nieuwe driver voor mijn videokaart (Radeon X700 SE 512 MB)
systeemeisen van game controleren
Gekeken of stopcontact aarde heeft
Norton antivirus en internet security uitgezet
Andere monitor aangesloten
Computer anders neer gezet ivm ventilatie
instellingen van monitor (Samsung Syncmaster 940 BF 2ms. gebruik de digitale poort, 70hz op een resolutie van 1280x1024)

P4 3Ghz
1024 mb intern geheugen
512 mb radeon x700se
320 gb hd (2x160GB)
Modelnr PC MT7

Ik heb al een andere computer en monitor gekregen, maar hierop krijg ik het probleem nog steeds.
Het is ook niet zo dat het alleen bij een game is, maar het komt bij meerdere voor.

Ik kom er niet uit, kan weer naar de winkel gaan.

Laatst bewerkt:
HomepageRay zei:
Ik heb ook problemen met mijn Microstar=Medion computer.

Deze heeft vanaf het begin al raar gedaan tijdens het gamen.
Het beeld wil soms volledig uitvallen. Ik krijg dan afwisselend op het scherm het logo van digitaal / analoog (signaa) te zien, waarna het scherm na ongeveer 5 seconden in de standby gaat.

Wat ook voor wil komen is dat het scherm gaat knipperen. Als ik geluk heb dan stopt dit na enige tijd.

Ik heb al van alles zitten uitproberen om dit probleem op te lossen.
o.a.:
Nieuwe driver voor mijn videokaart (Radeon X700 SE 512 MB)
systeemeisen van game controleren
Gekeken of stopcontact aarde heeft
Norton antivirus en internet security uitgezet
Andere monitor aangesloten
Computer anders neer gezet ivm ventilatie
instellingen van monitor (Samsung Syncmaster 940 BF 2ms. gebruik de digitale poort)

Ik kom er niet uit, kan weer naar de winkel gaan.

Medion heeft in het verleden behoorlijke problemen gehad met de koeling van een bepaalde serie pc's.
Welk type heb je? Zoek maar eens met google op "koeling Medion PC"

http://www.supermarktpc.net/index.php?option=com_content&task=view&id=81&Itemid=1

Mvg P

Laatst bewerkt:
Hallo

Niet TE lang wachten om defekten te melden .

Indien nog p.c.'s voorradig zijn , wordt deze onmiddelijk en zonder discussie omgeruild.

Na +/- 1 maand , uiteraard garantie via lokaal servicecenter.

Daar doen ze ook niet moeilijk , defekte componenten worden vervangen , uiteraard niet afkomen met "flauwe zever"....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan