Medion desktop bios benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hermanus1943

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2014
Ik heb een Medion desktop en om de bios te benaderen, in het verleden vaak gedaan en ook gelukt, moet ik bij het opstarten de Delete knop in drukken, dat gaat allemaal wel, maar het knipperende streepje gaat dan vast zitten op het scherm en de pc zit vast, dus ik kan de bios niet meer benaderen, heb ik eerder altijd wel gekund, iemand enig idee hoe dat kan, of nog meer hoe kan ik het oplossen.

al vast dank voor uw antwoorden.

Hoe dat zo komt durf ik niet te zeggen (m.a.w. heb ik geen flauw idee van), maar als je een oplossing zoekt zou je het volgende kunnen proberen:

kast opemaken, cmos batterij eruit halen, even een poosje wachten, batterijtje terugplaatsen en opstarten. Met een beetje geluk wordt het nu (geforceerd gedwongen) bios opstarten, wél opgestart. Doe dit alleen als je de huidige biosinstellingen weet en deze niet al te zeer getweakt zijn. Na de mogelijk gelukte opstart zijn je biosinstellingen namelijk gereset naar default.

Z'n kenner ben ik niet, maar start de pc daarna wel op?
en ik weet de huidige bios instellingen ook niet meer zo goed, welk risico loop ik als ik het probeer?

Herman

Nog een keer:

Volgens mij heb ik alleen het opstarten gewijzigd toen in de bios, dus eigenlijk kan het geen kwaad om te proberen, niet?

cmos batterij is dat hetzelfde als de backup batterij op het moederbord?, die heb ik meer als 10 min verwijderd en daarna weer teruggeplaatst, maar het probleem is nog niet opgelost, is er nog een anders oplossing?

Herman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan