Snarf66
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 okt 2005
Hi een kenneis van mij heeft bij de Aldi een medion externe hd van 1000GB gekocht.
Aangesloten op zijn zeer oude pentium 3 700MHz en daarde draaide die gewoon op.
Nu heb ik hier nog een iets snellere pc voor hem thuis die ik over heb.
Een Amd Athlon code naam Barton standaard draaid die dacht ik op 1.1GHz
Moederbord is een MSi K7T Pro2
Verder os is XP Home edition service pack 3
Ram is 2 maal 256 en 1 maal 128MB
HD intern 80 gb en een schijf van 10 gb voor een drive image.
Probleem is als ik nu die externe hd van medion aansluit waar wel al wat fotos opstaan en dergelijk wil de pc niet meer opstarten hij blijft hangen bij het gedeelte dat je ziet welke processor erin zit en dan herstart hij gewoon en blijft dan daar hangen.
Koppel ik de hd weer los dan start de boel weer op.
Als ik de pc gewoon start en na opstarten pas de hd aansluit dan vind windows hem wel.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is??
Ik heb vandaag no die externe hd van medion type MD90129 meegenomen naar huis en aangesloten op mijn laptop met win 7 64 bits en daar draaid hij wel gewoon.
Kan het zijn dat er in het bios iets is wat de boel blokeerd?
Hier link voor handleiding van het moederbord: http://eu.msi.com/index.php?func=downloaddetail&type=manual&maincat_no=1&prod_no=325
Ik heb namelijk het idee dat het bios het tegenhoud omdat wanneer de pc opstart ik de eerste paar regels te zien krijg tot hoeveel mhz de processor is en daar blijft hij dan op staan.
Aangesloten op zijn zeer oude pentium 3 700MHz en daarde draaide die gewoon op.
Nu heb ik hier nog een iets snellere pc voor hem thuis die ik over heb.
Een Amd Athlon code naam Barton standaard draaid die dacht ik op 1.1GHz
Moederbord is een MSi K7T Pro2
Verder os is XP Home edition service pack 3
Ram is 2 maal 256 en 1 maal 128MB
HD intern 80 gb en een schijf van 10 gb voor een drive image.
Probleem is als ik nu die externe hd van medion aansluit waar wel al wat fotos opstaan en dergelijk wil de pc niet meer opstarten hij blijft hangen bij het gedeelte dat je ziet welke processor erin zit en dan herstart hij gewoon en blijft dan daar hangen.
Koppel ik de hd weer los dan start de boel weer op.
Als ik de pc gewoon start en na opstarten pas de hd aansluit dan vind windows hem wel.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is??
Ik heb vandaag no die externe hd van medion type MD90129 meegenomen naar huis en aangesloten op mijn laptop met win 7 64 bits en daar draaid hij wel gewoon.
Kan het zijn dat er in het bios iets is wat de boel blokeerd?
Hier link voor handleiding van het moederbord: http://eu.msi.com/index.php?func=downloaddetail&type=manual&maincat_no=1&prod_no=325
Ik heb namelijk het idee dat het bios het tegenhoud omdat wanneer de pc opstart ik de eerste paar regels te zien krijg tot hoeveel mhz de processor is en daar blijft hij dan op staan.
Laatst bewerkt: