Medion HDD Drive2GO

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrgnex

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2013
Hallo,
Mijn Medion HDD Drive2GO 1,5 TB wordt sinds kort niet meer herkend door diverse computers. Ik heb de drivers verwijderd en de schijf opnieuw gekoppeld en dan laat de computer zien dat de juiste driver worden geïnstalleerd maar een paar minuten later klinkt het geluid van een losgekoppelde schijf. Ik heb al wat rondgezocht en ik ben bang dat de controller kapot is. Nu zit er geen garantie meer op de schijf dus zou ik hem uit de behuizing kunnen halen. Het liefst behoud ik hem als externe harde schijf. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. De computers draaien op Windows 8.1.

Ik heb al twee keer gehad dat deze controller's stuk zijn. Vreemd genoeg werkt die drive2go wel weer via usb3. Dan lijkt er niets aan de hand te zijn. Misschien kun je hiermee de data eraf halen. Uiteindelijk heb ik maar een goedkope behuizing (lc power) gehaald. en daar die hdd uit de drive2go ingedaan.

Hallo

Indien mogelijk ...

Probeer eens een andere u.s.b. kabel.

Controleer of de u.s.b. connector op deze casing niet is losgekomen van de printplaat (speling ... zit los ???)

Casings genoeg te koop :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=3.5"+enclosure&rt=nc&LH_PrefLoc=3

Dit ziet er mij deftig/robuust uit :

http://www.benl.ebay.be/itm/EVO-Lab...es_HardDriveEnclosures_RL&hash=item53fe249bd0

Is in Engeland ... vraag dus eerst aan de verkoper of hij een E.U. netadaptor meeleverd i.p.v. een Engels model.

Let op ... er bestaan sata en pata harddisks ... ik vermoed dat er een sata harddisk in uw casing zal zitten. (controleer dit alvorens iets aan te schaffen)

Peter

er zijn geen pata hdd's van 1,5tb. En in nederland kun je de behuizingen ook voor weinig halen.

Ik heb al twee keer gehad dat deze controller's stuk zijn. Vreemd genoeg werkt die drive2go wel weer via usb3. Dan lijkt er niets aan de hand te zijn. Misschien kun je hiermee de data eraf halen. Uiteindelijk heb ik maar een goedkope behuizing (lc power) gehaald. en daar die hdd uit de drive2go ingedaan.

Heren harstikke bedankt. Jammer genoeg werkt de schijf ook niet vis USB 3.0 (achterkant van de kast. Direct op het mobo dus). Ik ben bang dat ik de schijf er inderdaad uit zal moeten halen. Kan het zijn dat het een vervelend virus is (de schijf was een download/backup schijf)?

Hallo

"er zijn geen pata hdd's van 1,5tb. En in nederland kun je de behuizingen ook voor weinig halen. "

Dit kan zijn .... speel graag op veilig , en geef liefst net iets te veel nuttige info , dan te weinig...

Heb nog niet veel deftige casings lokaal gevonden die met een enkele voedingsspanning werken ....

De eindbeslissing wat en waar betrokkene iets wil aanschaffen is aan hem. (vermoedelijk hoger in prijs dan die van e-bay)

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan