medion @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos Wauben

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2005
Ik heb een Medion computer bij de Aldi gekocht. Vervolgens een internetabonnement bij @home afgesloten. Na heel veel storingen en bellen met diverse helpdesk, is de laatste conclusie dat de netwerkkaart van Medion niet goed functioneerd met de internetkabel van @home. Men adviseerde mij twijfelend een nieuwe netwerkkaart aan te schaffen.
Weet iemand of dit inderdaad de oplossing kan zijn of andere suggesties?

uhhmm, waarschijnlijk is het een on-board netwerkkaart, als deze kapot zou zijn, moet je veel meer problemen hebben met de pc.
Een medion netwerkkaart werkt in elk geval prima samen met @home.
Even voor de zekerheid, je hebt toch niet de installatie cd van @home gebruikt??? Als dat wel zo is, via software weer deïnstalleren.
Je hoeft alleen bij de computernaam je CP/CA nummer in te vullen, de werkgroep @home te noemen en je hebt al internet. Voor de e-mail heb je wel je gerbuikersnaam en wachtwoord nodig.

vraag aan Ron

Ik heb inderdaad de installatie CD van @home gebruikt. Wil je me nog eens stap voor stap uit de doeken doe wat ik moet doen.
alvast bedankt van een computer analfabeet:( :(

1. ga naar start-instellingen-configuratiescherm-software en zoek daar de @home software op en verwijder deze (herstart hierna de pc)
2.klik met rechts op 'deze computer' en kies eigeschappen
3. kies tabblad computernaam, controleer of daar als naam je cp/ca nummer staat en als werkgroep 'home'. Zoniet klik op de knop 'wijzigen' en vul dan de juiste gegevens in. Klik twee keer 'ok'
4.Klik met rechts op 'mijn netwerklocaties' en kies eigenschappen
5. in het volgende scherm klik met rechts op 'lan verbinding' en kies eigenschappen
6. in het dan volgende scherm op het tabblad 'algemeen' , dubbelklik op 'internetprotocol (TCP/IP)
7. controleer of alles daar 'automatisch' staat verander dit zonodig en klik op ok.

Herstart de pc en je zou internet moeten hebben (doorloop desnoods de internet wizzard en geef daar aan dat je verbinding maakt via 'lan' )

Medion@home

Hallo, Jos Wauben,
Vorige week werd ik ook bij iemand geroepen omdat het aansluiten van kabelinternet van @Home op een Medion PC maar niet wou lukken.
Ook ik ben nogal even bezig geweest om het aan de praat te krijgen.
Allereerst kon ook ik niet uitvinden om welke netwerkkaart het ging ( Stonden er 4 vermeld bij apparatenbeheer )
Kreeg niet een aan het werk.
Aangezien @Home ook een soort USB verloop element bij levert, heb ik maar mijn toevlucht tot dit element genomen.
Eerst het element zonder netwerkkabel op een USB poort van de Pc aangesloten . Er werden direkt drivers geinstalleerd.
Toen de netwerkkabel in het USB ding getoken en.... ja hoor internet. het werkt.
Ook ik heb geen @Home software gebruikt aangezien ik daar niet de beste ervaring mee heb. (Wordt veel onnodige ballast op de Pc geplaatst die je toch niet nodig bent). Alleen even de Pc naam wijzigen in het CC nummer van @Home en het moet werken.
Vr.gr. B.Kat

Laatst bewerkt:
Re: Medion@home

Geplaatst door B.Kat
H
Allereerst kon ook ik niet uitvinden om welke netwerkkaart het ging ( Stonden er 4 vermeld bij apparatenbeheer )
Kreeg niet een aan het werk.

Bij een moderne medion staan er vier, bij een wat oudere 3.
-een 1394 netwerkkaart---Firewire (IEEE 1394) bedoelt voor video bewerking maar kan ook worden gebruik voor een netwerk, maar niet interessant in dit geval
-MAC brug mini port,---- ook niet interessant in dit geval
-Wireless (WAN) netwerkadapter,----- ook niet interessant (je moet toch beginnen met een kabel aansluiting)
-PCI fast ethernet adapter (eventueel met een chipsetnummer erbij) -----De enigste goede kaart om mee te beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan