Medion laptop draadloos werken

• Onderwerp starter Onderwerp starter koosj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

koosj

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2002
ik heb de nieuwste Medion laptop. Nu wil ik werken op de accu, maar nu blijft internet/netwerk niet aan! Verbinding valt dan weg.
Wat kan de oorzaak zijn?

Zal aan Energiebeheer liggen.

Ga naar Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc)
Kijk bij Netwerkadapters (ik ga er hierv vanuit dat je een ingebouwde (draadloze of bedrade netwerkkaart bedoelt)
Zoek de netwerkadapter die je normaal gebruikt, dubbelklik erop, ga naar tabblad Energiebeheer, en vink uit: "Deze computer .... om energie te besparen".

Kijk of het dan wel weer in orde is.

Tijs.

ik heb gekeken maar het helpt nog niet
het is zo dat ik wel verbinding heb met het draadloos netwerk maar msn doet het niet internet af en toe wel
iemand misschien nog andere tips?

Dan zie ik eerlijk gezegd niet echt een relatie met het wel of niet op accu lopen van de laptop.

Wat ik wél weet is dat de Medion standaard drivers voor Intel® PRO/Wireless 3945ABG en Intel® PRO/Wireless 2915ABG niet de beste driver zijn.

Heb je inderdaad zo'n draadloze netwerkkaart in je laptop, ga dan eens versie 10.5.1.72 resp. 9.0.4.26 op deze pagina downloaden, en haal daar ook direct de User Guide op (die is ook in het Nederlands!).

Noteer eerst gegegens zoals SSID (netwerkidentificatie) en WAP danwel WPA-sleutel, omdat je die natuurlijk weer nodig zult hebben bij de inrichting van de driversoftware.

Daarna de driversoftware van Medion verwijderen, en bovengenoemde software installeren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan