Medion laptop loopt vaak vast?????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

hankie1

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Een goede dag allemaal
Mijn vraag is de volgende,Ik ben in het bezit van een Medion laptop model MD41200
Het is een 2.50 Ghz met 40 Gb harde schijf zit momenteel aan geheugen een module van 256 en 512 mb in en een videokaart van 128mb.
Het probleem is dat hij mij vaak vastloopt en dat gebeurt nog sneller als ik een extern apparraat via de Usb aansluit zoals een dongel of een externe harde schijf.
Mijn Usb poorten zijn voorzien van de versie 2.0.
De temperatuur is ongeveer 36 graden van het systeem{ dus niet te hoog}
Als ik op de website kijk van www.medion.de en dan ga naar drivers van de laptop staan er wel een aantal updates maar ik weet niet of ik daar nu wel direkt goed aan doe.
ik wilde graag een laptop omdat ik dan draadloos kan gaan internetten dat wat ik nu dus niet meer kan of heel kort totdat hij mij weer vastslaat,Mijn systeemscan geeft ook geen hardware fouten aan zoals bv. bij de usb poorten????????

Dus als er mensen zijn die daar een oplossing voor weten dan graag

ps dit geeft hij wel aan via EVEREST
Veld Waarde
BIOS Eigenschappen
Datum Video BIOS 03/12/04
Datum Systeem BIOS 12/23/03
BIOS Type Phoenix

BIOS Fabrikant
BIOS upgrades http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40
Productinformatie http://www.phoenix.com/en/products/default.htm
Firmanaam Phoenix Technologies Ltd.

Problemen en Suggesties
Suggestie Are you looking for a BIOS Upgrade? Contact eSupport Today!
Suggestie Het systeem BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.
Suggestie Het video BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.

>>>>momenteel aan geheugen een module van 256 en 512 mb<<<

Je hebt zelf geheugen bij geplaatst???

Haal de 256 er eens uit ,en kijk of dat het probleem oplost

ik heb die 512 mb er in laten plaatsen en daarvoor met alleen die 256mb deed hij precies het zelfde ik dachtnl. dat het aan het te lage aantal interne geheugen lag zodoende

GREETZ HANKIE1

Een vriend van me heeft de MD5400, en deze wilde ook geheugenuitbreiding.
Bij het derde merk, werkte zijn laptop pas goed.

Ook is het temperatuursprobleem algemeen bekend bij een Medion laptop.
Laat Everest op de achtergrond meedraaien, zodat je de temp kan zien tijdens het vastlopen.

De processor gaat op halve kracht werken, zodra deze een bepaalde temp heeft bereikt. Ben je op dat moment met een zwaardere applicatie bezig, loopt hij gewoon vast. Die vriend van me had dat tijdens het encoden van een diavoorstelling met Magix foto's op CD/DVD

Du als je de >>> daarvoor met alleen die 256mb<<< er uit haal ,kan dat wel goed werken,kan best de oorzaak zijn

nee ik hou dezelfde klachten

ik hou de zelfde klachten met of zonder de 512mb erbij

GREETZ HANKIE1

>>>>>Het probleem is dat hij mij vaak vastloopt en dat gebeurt nog sneller als ik een extern apparraat via de Usb aansluit zoals een dongel of een externe harde schijf.<<<<<<

Dan zie ik alleen nog maar Voeding probleem.

Sorry

Ik denk dat je het best eerst eens in apparaatbeheer kunt kijken welke videokaart en chipset er is gebruikt, en daar de recentste drivers voor moet installeren.

Ook kun je daar kijken, of er wel een enhanced USB driver is, en/of en geen gele diehoeken te vinden zijn.

ik werk wel eens met die dongel voor draadloos internet en ik gebruik ook regelmatig mijn externe harde schijf voor dataoverdracht.
Als het probleem dan de voeding is de externe harde schijf gebruikt toch zijn eigen voeding.
De dongel niet het gebeurt me wel vaker als er dus een app aan de usb poort hang waar ik er 4 van heb inzitten

ik werk wel eens met die dongel voor draadloos internet en ik gebruik ook regelmatig mijn externe harde schijf voor dataoverdracht.
Als het probleem dan de voeding is de externe harde schijf gebruikt toch zijn eigen voeding.
De dongel niet het gebeurt me wel vaker als er dus een app aan de usb poort hang waar ik er 4 van heb inzitten

Je kunt bij apparaatbeheer, bij de enhanced USB controller, de foutdetectie uitschakelen, misschien helpt dat, ook kun je daar kijken, of er niet te veel stroon genoept wordt, bij de USB hoofdhub's, kan ook nog een oorzaak zijn.

Ik denk dat je het best eerst eens in apparaatbeheer kunt kijken welke videokaart en chipset er is gebruikt, en daar de recentste drivers voor moet installeren.

Ook kun je daar kijken, of er wel een enhanced USB driver is, en/of en geen gele diehoeken te vinden zijn.

er zijn geen gele driehoeken waar te nemen en bij usb controllers zie ik staan 3 usb hoofdhub en standaard Enchanced pci naar Usb hostcontroller en 2 standard openHCD usb Host controllers

Hoe lang heb je die laptop al? Er zit 3jaar garantie op dus ik zou gewoon ff de Medion bellen...

Hoe lang heb je die laptop al? Er zit 3jaar garantie op dus ik zou gewoon ff de Medion bellen...

volgens mij is hij iets ouder als 3 jaar en mijn duits is niet zo goed want hij is bij de aldi in duitsland gekocht en het type nummer kennen ze bij www.medion .nl ook niet voor antwoorden wel als ik dat doe op de duitse website.
wat ik wel heb gezien bij eigenschappen van alle 3 de usb hoofdhub daar staat aangevinkt de computer mag dit apparraat uitschakelen om energie te besparen. klopt dat of mag die uitgevinkt staan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan