Medion laptop (MD 96290); van Vista naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vechel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
2
Beste forumleden,

Zoals in de naam vermeld staat, heb ik een Medion laptop met Vista; die ik graag wil 'omzetten' naar XP. De CD met de driver (mede mogelijk gemaakt door Nlite) ligt al klaar, alleen heb ik nu door een andere oorzaak een probleem.

Toen ik de eerste malen probeerde om XP erop te krijgen, had ik altijd nog de recovery CD waardoor ik terug kon naar een veilige startplek (de fabrieksinstellingen). Maar deze optie heb ik helaas nu niet meer.
Wel heb ik een recovery partitie met wat GHS en GHO bestanden, maar waar ik me geen raad mee weet...

Daarom dat ik mij het volgende afvraag:
1. Hoe werkt zo'n recovery partitie als ik Vista eraf heb gehaald d.m.v. formateren en omdat de Nlite CD niet werkt terug wil naar Vista?
2. Kan ik misschien zelfs nog zo'n recovery (bootable) CD maken?

Maar als iemand nog andere suggesties heeft, sta ik daar open voor. En tips zijn altijd mooi meegenomen!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Als jullie meer informatie wensen te hebben, vraag gerust.

Met vriendelijke groet,

'Vechel'
Rick
 
Als je met Nlite een cd met drivers hebt gemaakt dan heb je toch ook een goede xp cd/dvd! of heb je de drivers van vista gehaald voor xp want dat werkt inderdaad niet.

Naar mijn weten heb je die recovery cd nodig om terug te gaan naar de fabrieks instellingen, en omdat niet alles op die recovery cd kan/past staat het meeste op de recovery paritie, kortom ze hebben elkander nodig.
Je zou anders kunnen proberen om bij het opstarten een f toets ingedrukt houden (meestal f5 of f10) en hopen dat op die manier die recovery schijf word gezien om terug te gaan naar fabrieks instellingen.


Om xp te installeren heb je op zijn minst een xp cd/dvd nodig waar minimaal sp2 op staat of op zijn minst sata drivers.

Vreemde is dat ik nergens een MD96290 kan vinden, zowel op de medion site als op de supermarktpc site.


.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan