Medion laptop met kuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Date
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Date

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2009
Hallo forum,

M'n laptop begon deze week plotseling allerlei foutmeldingen op te hoesten, en regelmatig kreeg ik een blauw scherm. Ook met wisselende berichten. Uiteindelijk een zwart scherm: windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd: \windows\system 32\config\system.

Vervolgens allerlei reparatie en herinstallatiepogingen gedaan, maar die hadden allemaal geen effect. Er bleven foutmeldingen en blauwe schermen komen. Met behulp van de applicatie & support disk meende ik het lek boven water te krijgen, maar ik krijg meteen al weer een foutmelding na opstarten Internet explorer (ik ben geen ie fan, maar kan firefox niet ophalen - levert ook allemaal foutmeldingen): In IEXPLORE.EXE is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.

Wie heeft een idee wat hier aan de hand is?

Hoi,

Met alle meldingen die je maakt over zaken die niet meer goed gaan, lijkt het me wat moeilijk om hier een gericht antwoord te geven.
Ik zou in jou geval het volgende doen:
Proberen je eigen gegevens (voor zover al niet gedaan) veilig te stellen en hierna een recovery vanaf de externe cd's uit te voeren.

Hoi Thieu,

Bedankt voor je reactie. Tja, ik zag door de bomen het bos ook niet meer door al die verschillende foutmeldingen etc. Ik heb al meerdere keren geprobeerd op zowel XP als ook Vista (tja, je moet wat) nieuw te installeren, maar daarbij wordt steeds de computer tussentijds nieuw opgestart, en dat leidde ook weer tot problemen. Ook diverse keren een recovery geprobeerd. Na de eerste keer kreeg ik meteen weer blauwe schermen. Nu, na een tweede poging dus alleen nog maar de fout in iexplore.exe, maar ik heb ook nog geen eisen gesteld aan het systeem. Ga ik vanavond doen. Als er weer problemen zijn dan meld ik het hier.

Wat ik me afvraag: is het ook mogelijk dat een zo grote verscheidenheid aan fouten etc. veroorzaakt wordt door een hardwareprobleem of bijvoorbeeld problemen in het BIOS?

Groet,

Date

Gisteren op een verjaardagsfeestje het probleem voorgelegd. Iemand wist meteen te melden dat het erg leek op een probleem met het werkgeheugen. Vanmorgen dus 1 van de 2 DIMM-geheugenbankjes verwijderd, en tot dusverre geen problemen meer gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan