Medion Laptop start niet (meer) op..........

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hoi,

Een vriend van mij heeft constant problemen met zijn Medeon laptop. Alles werkte naar behoren maar al een paar keer toch uiteindelijk weer problemen. Deze week heeft hij een printer geïnstalleerd. Het werkte goed maar na de laptop uit te hebben gezet startte hij niet meer op, ook niet in Veilige modus of "de laatste bekende goede configuratie". Je krijgt wel het Windows XP logo te zien en het balkje onderin zie je lopen maar hij start niet door........... In veilige modus gebeurt er helemaal niets, ja, dat cursortje helemaal linksboven zie je knipperen maar verder gebeurt er niets...................

Iemand een oplossing?

Opstart problemen Windows XP

beste wat je kan doen is volgende:
Steek je originele Windows Xp cdrom in de lader van de laptop.
Start op van de cdrom dan zie je druk op een toets om verder te gaan "doe dit"
laat systeem verder opstarten.
Dan krijgt U het scherm "Welkom bij Windows setup"

U kiest "R" Herstellen
U bent nu als in het CMD programma van Windows XP
Windows vraagt nu op welk systeem u wilt aanmelden normaal zal er staan:
"1 : c:\Windows"
Toets "1" en druk enter
indien er een paswoord ingesteld staat bij Windows zal u het passwoord nodig hebben, indien niet druk "ENTER"

Als alles goed is verlopen komt u nu terecht in de directory van c:\Windows
typ "chkdsk /r"
Nu zal windows een zeer uitgebreide schijf controle doen en de nodige herstellingen doen dit duurt zeker 1 uur dus niet panikeren laat hem gewoon doen het systeem zal normaal vanzelf opnieuw opstarten indien niet typ na de bewerking "EXIT" dan start hij zeker opnieuw op!

Veel geluk!:evil::love:

Hoi,

Een vriend van mij heeft constant problemen met zijn Medeon laptop. Alles werkte naar behoren maar al een paar keer toch uiteindelijk weer problemen. Deze week heeft hij een printer geïnstalleerd. Het werkte goed maar na de laptop uit te hebben gezet startte hij niet meer op, ook niet in Veilige modus of "de laatste bekende goede configuratie". Je krijgt wel het Windows XP logo te zien en het balkje onderin zie je lopen maar hij start niet door........... In veilige modus gebeurt er helemaal niets, ja, dat cursortje helemaal linksboven zie je knipperen maar verder gebeurt er niets...................

Iemand een oplossing?

In de meeste van deze gevallen is de harde schijf defect maar u kan wel de vorige optie eerst gebruiken:evil::love:

beste wat je kan doen is volgende:
Steek je originele Windows Xp cdrom in de lader van de laptop.
Start op van de cdrom dan zie je druk op een toets om verder te gaan "doe dit"
laat systeem verder opstarten.
Dan krijgt U het scherm "Welkom bij Windows setup"

U kiest "R" Herstellen
U bent nu als in het CMD programma van Windows XP
Windows vraagt nu op welk systeem u wilt aanmelden normaal zal er staan:
"1 : c:\Windows"
Toets "1" en druk enter
indien er een paswoord ingesteld staat bij Windows zal u het passwoord nodig hebben, indien niet druk "ENTER"

Als alles goed is verlopen komt u nu terecht in de directory van c:\Windows
typ "chkdsk /r"
Nu zal windows een zeer uitgebreide schijf controle doen en de nodige herstellingen doen dit duurt zeker 1 uur dus niet panikeren laat hem gewoon doen het systeem zal normaal vanzelf opnieuw opstarten indien niet typ na de bewerking "EXIT" dan start hij zeker opnieuw op!

Veel geluk!:evil::love:
Hoi Jesus............

Bedankt voor je reactie alvast. Het probleem is dat ik bij mijn XP versie (Corporate), wat wil zeggen dat ik daar geen key voor nodig heb en in feite is bedoeld voor de zakelijke markt om meerdere PC's mee te installeren, dat ik geen mogelijkheid krijg om ergens een "R" in te toetsen voor hestel. Wel kan ik vrij snel op F2 drukken voor automatisch systeemherstel............ Is dat dan wat?

Ik krijg nu uiteindelijk een melding nadat alle drivers zijn geladen dat station C niet is geformatteerd :confused: is beschadigd etc.

Zal ik F2 dan maar proberen?

Groet,
Zatopek

opstart probleem

je doet het volledig mis!
je moet opstarten van een cdrom anders kom je ernooit uit en zal je hem volledig opnieuw moeten instaleren!:evil::love:

Hoi Jesus............

Bedankt voor je reactie alvast. Het probleem is dat ik bij mijn XP versie (Corporate), wat wil zeggen dat ik daar geen key voor nodig heb en in feite is bedoeld voor de zakelijke markt om meerdere PC's mee te installeren, dat ik geen mogelijkheid krijg om ergens een "R" in te toetsen voor hestel. Wel kan ik vrij snel op F2 drukken voor automatisch systeemherstel............ Is dat dan wat?

Ik krijg nu uiteindelijk een melding nadat alle drivers zijn geladen dat station C niet is geformatteerd :confused: is beschadigd etc.

Zal ik F2 dan maar proberen?

Groet,
Zatopek

kijk goed naar mijn uitleg om te herstellen.

je doet het volledig mis!
je moet opstarten van een cdrom anders kom je ernooit uit en zal je hem volledig opnieuw moeten instaleren!:evil::love:
Wat doe ik dan mis Jesus ;) Uiteraard start ik op vanaf de CDrom......... Alleen krijg ik geen mogelijkheid om ergens een "R" uit te voeren. Alleen dus F2 maar in dat geval komt ie daarna met een vraag over een repairdiskette......... Ja, leuk. Ik heb geen diskettedrive op de laptop. Maar mogelijk praten we toch langs elkaar heen. Een andere mogelijkheid zou zijn dat ik van iemand een "normale" XP CD-rom krijg, dus geen Corporate versie waarmee ik wel de mogelijkheid krijg om een Herstel middels "R" te kunnen kiezen.................

Denk dus dat het aan mijn type XP versie is. Wel een Professional versie overigens maar dus een Corporate.............

neen je moet wachten tot je bij het welkomst venster van xp komt laat hem opstarten tot hij zelf stop niets drukken tot je erom gevraagd word ok.

neen je moet wachten tot je bij het welkomst venster van xp komt laat hem opstarten tot hij zelf stop niets drukken tot je erom gevraagd word ok.
Ja kerel maar ik krijg alleen melding dat ik XP daarna kan installeren op een partitie naar keuze. Ik heb twee partities destijds voor hem aangemaakt. Uiteraard C welke nu niet "geformatteerd" is aldus zegt XP. De andere partitie is destijd geformatteerd als FAT32 en is dus wel benaderbaar voor data. Dus nog een keer.............. ik krijg dus geen mogelijkheid om te kiezen voor syteemherstel middels "R" met DEZE Cd-rom. Vermoedelijk omdat het een Corporate versie is.

Waarschijnlijk gaat het wel met een "normale" XP CD-rom waar je ook een key voor moet gebruiken.............

Ja kerel maar ik krijg alleen melding dat ik XP daarna kan installeren op een partitie naar keuze. Ik heb twee partities destijds voor hem aangemaakt. Uiteraard C welke nu niet "geformatteerd" is aldus zegt XP. De andere partitie is destijd geformatteerd als FAT32 en is dus wel benaderbaar voor data. Dus nog een keer.............. ik krijg dus geen mogelijkheid om te kiezen voor syteemherstel middels "R" met DEZE Cd-rom. Vermoedelijk omdat het een Corporate versie is.

Waarschijnlijk gaat het wel met een "normale" XP CD-rom waar je ook een key voor moet gebruiken.............

Ik vind dit eigenaardig ik heb ook zulke cd vb. Dell gebruikt deze ook en nogthans kan je met deze Dell cd's dit wel doen, ik heb er ook van hp en deze doen dit ook goed.Jammer dat deze van U niet zo werken ik wil dit niet ontkennen .Indien U echt wilt u systeem herstellen kent u dan niemand om de cd eens te gebruiken.Indien niet en U wilt dit echt dan stuur ik er eentje naar U toe gratis!
Mailto:D_A@telenet.be:D

ik vind dit eigenaardig ik heb ook zulke cd vb. Dell gebruikt deze ook en nogthans kan je met deze dell cd's dit wel doen, ik heb er ook van hp en deze doen dit ook goed.jammer dat deze van u niet zo werken ik wil dit niet ontkennen .indien u echt wilt u systeem herstellen kent u dan niemand om de cd eens te gebruiken.indien niet en u wilt dit echt dan stuur ik er eentje naar u toe gratis!
Mailto:d_a@telenet.be:d

d_a

Ben ik nog even........... ben dus niet de enige die "problemen" heeft met de XP Corporate versie en de herstelconsole............. dit vond ik op Internet, er zit dus inderdaad geen herstelconsole op om op "R" te kunnen drukken. Ik las het volgende........

"Het probleem met het niet kunnen starten van de herstelconsole lag blijkbaar aan de windows cd, het was een XP pro corporate edition, heb nu een normale XP pro en die heeft het wel."

Ben ik nog even........... ben dus niet de enige die "problemen" heeft met de XP Corporate versie en de herstelconsole............. dit vond ik op Internet, er zit dus inderdaad geen herstelconsole op om op "R" te kunnen drukken. Ik las het volgende........

"Het probleem met het niet kunnen starten van de herstelconsole lag blijkbaar aan de windows cd, het was een XP pro corporate edition, heb nu een normale XP pro en die heeft het wel."

Ja ik begrijp dit maar had dit zelf nog nooit voorgehad daarmee zie je maar dat je nooit alles kan weten!
NB. cd vertrek strakst 9.00u:D

kijk ook eens hier !
http://www.torrentreactor.net/find/herstelconsole-windows-xp

Ik wacht wel op jouw post. Nogmaals hartstikke bedankt. Hoop dat het werkt............
Ik heb de CD binnen. Echt top man dat je die zomaar gratis naar me toestuurt. Alleen al € 2,70 aan verzendkosten. Echt geweldig. :thumb:

Ik ben er nu mee bezig en kan inderdaad nu wel op "R" drukken. Ik gebruik dus nu chkdsk /r in de herstelconsole. Inderdaad, het duurt even..........

Ben erg benieuwd. Ik breng straks wel verslag uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan