Medion (Lifetec) Restore CD ??????

Status
Niet open voor verdere reacties.

simonh

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2005
Ik zit met een naar probleem:
Ik heb hier de PC van een neefje staan die niet veel meer wil.
Het betreft een wat oudere LIFETEC (voorloper van MEDION) van de ALDI. Het is een Pentium 3 met 128MB intern geheugen.
Het ding is indertijd geleverd met Win ME er op en een Restore CD erbij.
Omdat zich wat problemen voordeden met de PC (virussen etc.) is er op een gegeven moment iemand in de verleiding gekomen er XP op te zetten.
Achteraf niet zo'n goed idee, want de combinatie P3/128MB en XP voor een PC waar je dan ook nog spellen op wilt spelen..:D :D
Dus is men gaan proberen de boel terug te zetten met de Restore-CD. Maar lukte niet.
Logisch de restore-Cd wil alleen schrijven naar een Fat32 partitie en onder XP is daar een NTFS partitie van gemaakt.
Ik heb met FDISK de NTFS partitie weggemikt en met FDISK /MBR de schijf weer in een conditie gekregen dat de RestoreCd weer aan het werk gaat.
Maar als 97% is teruggezet, krijg ik een foutmelding omdat de CD niet gelezen kan worden.
En dan houdt het echt op. Vanaf de harde schijf kun je niets meer. En een paar keer opnieuw proberen :evil: :evil:
Vergeet het maar.
Terug naar WIN98 geprobeerd, maar dan kun je geen drivers voor de onboard-creative geluidskaart (ES1371/1373) vinden. En spelletjes zonder geluid...:evil:

Wie heeft er nog een Restore-CD liggen voor de MEDION / LIFETEC liggen ????
Of wie heeft er drivers voor die creative kaart onder WIN98. Bij creative kan ik ze in ieder geval niet vinden.
En de drivers die er het meest op leken. Die leken er alleen maar op en lieten de hele boel vastlopen.

Help ......

stuur anders eens een mail naar lifetec (medion?) en vraag of ze de recovery cd willen sturen. Ik heb verhalen gehoort van dell die dit deden.

Anders kijken wat voor moederbord er precies in zit, dan kun je de drivers vast bij de moederbord fabrikant vinden.

Lamp en Bandit:
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb de drivers inmiddels gedownload.
Morgen nog een keer proberen. Ik heb inderdaad niet gedacht aan win95 drivers.

Een mail aan Medion voor een nieuwe restore cd kunnen we inderdaad ook nog proberen.

Crash,

Dat is de volgende in de rij.
Ik heb everest al gedl.
Maar ik zal eerst de PC weer aan de praat moeten zien te krijgen. Voor dat ik everest kan draaien.

Op het bordt tussen de PCI sloten staat meestal de bord naam!!

Bandit,

dan moet ie morgen open....
Maar ik ga nu eerst naar bed :D

recovery cd dell

recovery cd's moet je kopen bij dell ... enne zijn niet goedkoop (slimme jongens )

Geef mij maar een medion.

Er is vast nog wel iemand met zo'n recovery . Ik heb hem helaas niet voor die machine

Of zou windows prof. op fat 32 moeten installeren, miscchien gaat dat wel goed.

Geplaatst door humpe
Of zou windows prof. op fat 32 moeten installeren, miscchien gaat dat wel goed.
Humpe,
lees eerst eens goed, voordat je een antwoord plaatst.
De pc is te traag voor XP, daarom wil de vraagsteller een andere Windows op installeren.

Re: recovery cd dell

Geplaatst door soetekg
recovery cd's moet je kopen bij dell ... enne zijn niet goedkoop (slimme jongens )

Recovery cd's worden gewoon meegeleverd bij de PC van Dell!!!

@ simonh
De ES1371/1373 is een Soundblaster Ensoniq oftwel een Soundblaster 64/128 PCI, daar zijn de drivers gewoon bij www.soundblaster.com te vinden.

Beste mensen,

Het probleem is uiteindelijk toch opgelost.
Ik dank allen voor de aangedragen oplossingen.
Blijkbaar is de Ensoniq geluidskaart in een Medion PC geen standaard ensoniq. Ik heb echt alle ensoniq en creative drivers geprobeerd. In veel gevallen hangt de PC zich tijdens het installeren van de drivers al op. In andere gevallen lijkt alles goed te gaan, maar meldt windows heel fijntjes dat je geen geluidskaart aan boord hebt als je geluid probeert af te spelen.

Na enige tijd (gisteren) een nieuwe restore CD van Medion opgestuurd gekregen.

Voor de Aldi en Medion dus ook alle lof. De PC is al oktober 2000. Inmiddels meer dan 4 jaar oud en evengoed gewoon geheel gratis een nieuwe Restore CD in de bus.

Top service.
Gisteren avond de boel teruggezet en alles werkt.
Neefje weer heel tevreden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan