Medion MD 41300 ,wil niet opstarten, wie kan mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb een Medion MD 41300 die er geen zin meer in heeft, maar ik juist wel, hopelijk kan iemand mij helpen:

Eerst begon de laptop kuren te krijgen met de harde schijf, hij starte nog wel op, maar als het er op leek dat ik kon beginnen, liep de computer vast. Door de laptop een beetje scheef te houden wilde hij soms toch weer opstarten, maar hij liep vrij snel vast.

Daarna wilde hij niet verder opstarten dan even beeld (denk bios) en vervolgens enkel de ventilator die bleef draaien. wel probeerde hij de DVD-recorder te benaderen, maar deed daar vervolgens niets mee.

vervolgens wilde hij wel starten, zocht meteen de DVD-recoder, maar wil geen beeld meer geven.

De systeemschijf heb ik geprobeerd, maar helaas, die laat hij links liggen.

Ik heb een stille hoop dat het aan de harde schijf ligt, maar klopt dat?

Helaas heb ik geen 2,5 inch harde schijf in huis, dus controleren wordt lastig.

Verder zou ik graag de ventilator door een geluidsarme vervangen, want het beestje maakt soms best flink lawaai.

Kan iemand mij op weg helpen en is er ook een schema van de laptop hoe die uit en in elkaar te halen is?

Je zou mij een groot plezier doen als je mij kan helpen, dit gaat mijn eerste laptop worden, al is het een krijgertje, ik zou er heel erg blij mee zijn als het beestje weer gaat werken.

Laatst bewerkt:
Koeling vervuild,misschien?
Daardoor kan hij ook leven maken,hoor.

Stroom eraf,draai hem om,en kijk waar de koeler zit.
eventueel het blaasgat(als dat er zit) door blazen.

Laatst bewerkt:
Nee, de koeling is het niet, die heeft altijd veel herrie gemaakt. Nou ja, indien nodig veel herrie, maar nooit geluidsarm geweest. Dat is ook de reden dat ik hem wil vervangen, maar ik weet niet hoe.

Ik weet niet hoe ik de laptop zonder kapot te maken open kan krijgen, want ik heb geen schema om bijvoorbeeld dat soort dingen te vervangen.

Het probleem zelf zit ergens in de laptop. :(.

Draai hem om.
En kijk waar de schroeven zitten. Neem een A 4 tje. Teken de onderkant,en waar jij schroefgaten ziet.

Telkens als je een schroef uit draait,leg hem daar op a4.
Let op of er verschillende lengtes uit komen. Dat die op die plaats terug gezet worden.!!

Zijn ze eruit,probeer voorzig de bodem te lichten. Niets forceren. Dan eerst kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan