medion MD 95500 driver voor beeldscherm en geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

jor177

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Hallo,

Ik ben nog steeds opzoek naar een WERKENDE driver voor de Medion 95500 laptop.
Ik heb het al geprobeerd met driverscanner 2013 maar dat werkt ook niet...

Kan iemand mij een goede link geven voor deze laptop??

Mvg Jordi

Hallo

"Kan iemand mij een goede link geven voor deze laptop??" --> bij medion zelf al gekeken ???

Meestal staan deze ook altijd op hun recovery partitie.

Indien meegeleverd ??? op de meegeleverde c.d's/d.v.d.'s.

Peter

Ja, daar heb ik al gekeken..

Alleen de drivers daar extracten alleen en je ziet veder niks, dus heb ik de laptop maar gerestart maar nog steeds niks..

Doe eens een systeemrapport van Speccy

Verder vraag ik me af of je niet (eigenlijk) een MEDION AKOYA S4214 (MD 99055) A-NL bedoelt? link

Tijs.

Zo'n rapport kost geld, ik weet wel wat de naam is van het beeldscherm en geluid '' type '' maar die staan op de laptop, en ik heb de laptop nu niet hier..

En nee, het is niet een nieuwe laptop, het is er een uit 2005 met windows xp

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, als ik via de link van dnties (Tijs) bij medion.com je modelnummer MD 95500 intyp, & daarna stuurprogramma's kies krijg ik toch echt deze lijst alle drivers:

http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/treiber.php?stxt=95500&hgt=244

Gesorteerd van oud naar nieuw, dus een aantal staan er twee keer in. Verder staat er ook nog iets extra van nVidia nStand software bij, dus vermoed ik dat je een nVidia grafische kaart hebt. Als je dan de driver daarvan goed geinstalleerd hebt, ga dan na de herstart even naar Microsoft Update (dus niet Windows Update) & kies Aangepast. Waarschijnlijk krijg je dan de nieuwste nVidia-driver aangeboden.

Standaard word elk bestand uitgepakt in de map C:\Medion<\bestandsnaam> & daar kan je weer Setup openen.

Oh, dnties, dit is 'm: http://www.medion.de/flash/md95500/html/index.html Toch?

@TheKnight: Ik heb gekeken, maar als NL laptop lijkt die MD 95500 niet voor te komen. Evengoed geloof ik meteen dat "Das neue MEDION MD 95500 Notebook" de laptop is waar de topic-starter over beschikt. :D

Tijs.

Ja, ik heb inderdaad
"Das neue MEDION MD 95500 Notebook"

Maar ik vind het nog steeds raar van die bestanden..

Als ik ze hier extract op mn andere pc, krijg ik wel de exe setup.. maar op de medion laptop zie ik dan geen setup bestand tussen de folders..

Dan kopieer ik maar gewoon de data op een usb, en probeer het exe bestand te openen vanaf de usb op de medion laptop

a. Ik heb geen aparte drivers gevonden voor geluid. Wel een chipset driver, maar die is erg oud. Probeer deze link voor het updaten van Intel (chipset-)drivers. Hopelijk zit er dan ook een geluidskaart driver bij.
b. Het is een Nvidia Geforce Go 6xxx of 7xxx grafische chip, als ik het goed zie. Probeer deze link voor automatische detectie of deze link voor Geforce GO 7xxx driver voor XP.

Tijs.

Het is al gelukt met de medion drivers op een usb :) nog bedankt voor alle hulp :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina (of rechtsonder je startposting).

Tijs.

Ok, in de link die ik eerder gaf, staat wel degelijk twee drivers voor Sound. Het is wel verstandig om zowel alle originele als de bijgewerkte drivers z.s.m. op een CD/DvD te branden, met daarbij een .ISO gemaakt van je officiele XP-installatie-CD, plus de volledige versie van XP Service-Pack 3 (in dezelfde taal Als de XP).
De ondersteuning voor XP eindigt nl. volgend jaar.

Dus is het misschien ook handig om zodra je XP volledig operationeel & bijgewerkt is, om dan een complete Image-Backup te maken met bv. Acronis (gratis MaxBlast via Seagte want je hebt een Maxtor schijf), Ook op DvD branden. Scheelt ook een heleboel tijd als je XP moet herinstalleren.

Zelf heb ik trouwens een iets oudere & ietsiepietsie kleinere Medion laptop, & die doet tegenwoordig Windows 7 met Aero, dus als je er een beetje zuinig op bent & er geen rare dingen mee doet, kan je nog aardig vooruit.

@dnties: De oudere Medion modellen, vooral die via de Aldi - ook Duits - verkocht worden, kan je meestal wel terug vinden op medion.de maar niet op bv. medion.com/nl. Voor drivers is dat minder het geval, maar mocht het niet in eigen taal beschikbaar lijken te zijn, dan staan ze bijna altijd nog wel op de Duitse site.

Ik kan die driver dan toch ook gewoon weer op een usb doen en dan mis later nog windows 7 installe?
toch nie zo moeilijk?

Inderdaad, je kunt de drivers ook veiligstellen op memory-stick; er is geen enkele verplichting het op CD-rom te doen.

Overigens zijn de 2 geluidskaart-drivers aan elkaar gelijk.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan