Medion MD8383 Videokaart, Nvidia GeForce 6610 XL Kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultraware

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo helpmij. Ik heb een oude PC op zolder staan, waarop mijn zusje op hyvet en msn't.
En soms speelt ze nog wel eens een spelletje ( Sims 2, etc. )
Maar sinds kort ging de PC raar doen, en begon, volgens mijn zusje, rare strepen in beeld te produceren. Ik wist natuurlijk meteen: dat is de videokaart.

Ik heb even gekeken. Inderdaad, de videokaart drivers waren ineens uitgeschakeld. Ik dacht eerst aan oververhitting. Ik heb hem opnieuw opgestart, en het blijkt inderdaad dat de videokaart dus ineens 114 graden celsius was, normaal gesproken 70!!
Het balkje van de waarschuwingsmeter stond ook al in het rood, dus dat was niet goed. Mijn vader heeft de PC even open gemaakt, en wat blijkt:
De koeling van de kaart bungelde aan een draadje onder de videokaart. We keken even, en kwamen tot de conclusie dat de ventilator er af moest, anders paste hij niet eens terug in de PC. Nu hebben we hem als tijdelijke oplossing zonder koeling, maar dit gaat natuurlijk een keer fout. Nou komt dus de vraag:

Welke videokaart zouden we kunnen gebruiken om deze te vervangen? Het gaat hier dus om de Nvidia GeForce 6610 XL van een Medion ( aldi ) MD8383XL.
Wat zou een oplossing zijn? Het liefste een vrij moderne videokaart ( 2006, 2007 etc.) van ongeveer 256MB, of 128 MB. De prijs hoeft niet belangrijk te zijn, maar het liefst wel iets van rond de €50 à €70,-
We hebben al geprobeert een Asus videokaart van een nóg oudere PC ( databyte AMD ) maar die paste helaas niet. We moeten dus een videokaart hebben die past, die werkt met de andere hardware, en als iemand er nog een NIEUWE weet te vinden, de GeForce 6610 XL zouden we graag opnieuw kopen, want de kaart zelf was echt geweldig goed. Ik heb ook ergens gezien dat de GeForce 6600 een oplossing zou kunnen zijn..?
Alvast bedankt.

Hoi...

Na onderzoek levert me op dat bordje(MSI MS-7091)een pci-e slot bezit.Er zit een Intel Pentium 4 550 HT 3,4 GHz in als goed en een 350w voeding.
lijkt me ook niet dat je er teveel geld aan uit moet geven.
Ik zit te denken aan een 5570 kaartje.Om en nabij de 60 euro.

Even gekeken...
Het blijkt een ATI kaart te zijn, of niet soms? Zou dat wel gaan werken met mijn moederbord? Ik weet niet zeker, maar misschien MOET het een Nvidia zijn. Sorry als ik noob klink, dit is de eerste keer dat ik videokaart in de praktijk moet gaan vervangen

* EDIT *
Trekt mijn voeding dit überhaupt wel??

Laatst bewerkt:
Neen hoor dat MOET niet.Dit is idd een ATI kaart.Ik denk geen verkeerde voor in dat systeem.Valt binnen budget.Een zware kaart heeft geen zin tenopzichte van processor en voeding(anders moet je die ook aanpassen en dat moet je niet willen).

De 5570 met 1gb geheugen ligt bij de 6 tientjes.Er is ook een 512mb versie van en ligt om en nabij de 45-50 euro.Die zou mijn voorkeur hebben voor dit systeem.Die 1gb is niet nodig.

en ja...die voeding trekt dat.

THANK U SOO MUCH. You saved the day :D
Nee XD Maare, ik ga wel even verder kijken naar de 5570. Zou ie er ook wel inpassen, of is het slot waar de videokaart op moet "universeel"?
Van wat ik van plaatjes zie, zou hij er wel in kunnen passen. Zelfs het stukje dat aan de buitenkant zit ( achterkant PC ) zou er in kunnen passen. Danku wel :)
Ik ga deze nu aan pa laten zien, en die zou kunnen beslissen. Ik hou je / jullie op de hoogte :D

Pci-e is pci-e en dus universeel:D

Wil je nog 1 ding doen?Kijk eens op de stikker van de voeding in de kast of de standaard 350w voeding er nog inzit.

Succes:thumb:

Dat is er 1 ja....
Maar die heeft gddr5 geheugen.Ik had er nog 1 gezien met gddr3.En die is wat goedkoper.
Voordeel van degene die jij gevonden heb is dat je geen verzendkosten betaalt.Al met al kom je dan om en nabij gelijk uit.Scheelt een paar euro maar ja...
Dus goed voorstel van je.

EDIT:Ik kom er even op terug....

jou gegeven kaart heeft een zwaardere voeding nodig.En nu denk ik dat niet trekken gaat.Zou het dan bij een gddr3 versie houden.Die vraagt max 43w.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan