Medion met XP Home blijft herhaaldelijk opstarten, werk tijdelijk Ubuntu LIVE CD ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb een Medion MD 41300 met Windows XP Home die herhaaldelijk blijft opstarten voordat deze volledig bij Windows is gekomen, het wordt dus onderbroken en naar de pagina voor o.a. de veilige modus gestuurd.

Ik heb Ubuntu 10.4 LIVE CD gebruikt om mijn bestanden te kopiëren en zo hopelijk veilig te hebben gesteld, ik kon er in ieder geval flink diep inkomen, via Windows XP had ik geen idee hoe dat te moeten doen.

Is er een manier om het herhaaldelijk deels opstarten op een manier wel door te laten starten?

Ik heb alle veilige modus mogelijkheden geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Ik heb 1 schrijf van 60GB in 2 partities staan, heb eerst alles hopelijk veilig wat ik via de LIVE CD van Ubuntu 10.4 op de D schijf gekopieerd, vervolgens daarvandaan naar een externe harde schijf, maar hoe nu verder?

Wie heft een goede raad voordat ik een C schijf formateer en Windows XP opnieuw installeer?

@K1ipje,

de C: partitie 1 [onbekend] 25000 MB (24999 MB vrij)

Het lijkt er op dat Windows goed beschadigd is, want op c: partitie 1 moet het staan.

@frankwannet,

Via welke link kan ik een herstel CD maken?

Heeft het zin om het te doen, want als de partitie zegt leeg te zijn, wat niet zo is, maar wel beschadigd, zet ik er vraagtekens bij.

@All
Wat ik vergeten ben te melden is dat ik de Laptop tijdens het bijna klaar zijn met opstarten met de knop het uitgezet, daar heb ik mogelijk de software schade mee veroorzaakt.

Iedereen bedankt voor het helpen, ik zat even verkeerd te zoeken, maar het lijkt er op dat alles weer bereikbaar is zoals het was.

De originele CD Windows XP CD-Rom van Medion er in gestopt, vervolgens al je codes gebruikt van "frankwannet" nadat ik begreep de R in te typen, volgens mij werkt het nu wel, alles is weer zichtbaar zoals dat zou moeten.

Ik zit nog wel een compleet schone installatie te overwegen, maar eerst alles controleren en een goede back-up maken van alles wat belangrijk is.

Even nog een vraag aan allen:

Als ik een schone installatie van Windows XP Home installeer, krijg ik dan nog wel alle verouderde updates binnen naast de beveiligingsupdates die tot en met juli 2015 zo wie zo binnen komen?

De ondersteuning voor Microsoft Security Essentials wordt verlengd, wat betekent dat voor Windows XP?

De vraag is welke verantwoordelijkheid Microsoft neemt om het gebruik van internet ook ná 8 april (de dag dat de ondersteuning van Windows XP stopt) veilig te houden. Recent maakte Microsoft hun 'oplossing' bekend: mits Microsoft Security Essentials voor deze datum op de Windows XP-computer is geïnstalleerd, worden de virusdefinities van deze beveiligingstool nog tot 14 juli 2015 geüpdatet.

Is Windows XP daarmee weer veilig te gebruiken?
Nou, nee... Met deze virusdefinities worden de (nog te ontdekken) gaten in Windows XP namelijk niet gerepareerd. Er is dus nog steeds een risico, de bekendmaking van Microsoft geeft dan ook een vals gevoel van veiligheid. Ik verwacht overigens wel dat echt serieuze lekken alsnog zullen worden gedicht, Microsoft heeft immers een reputatie hoog te houden. De tijd zal uitwijzen hoe groot de risico's van doorwerken met Windows XP werkelijk zullen zijn... Een advies: blijf uw gezond verstand gebruiken! Neem bijvoorbeeld internetbankieren: de bank verwacht van u dat u uw computer naar behoren beveiligt, het is dan ook maar de vraag of zij in geval van misbruik de schade zullen vergoeden (zie bijvoorbeeld onderstaande reactie van ING). Maar ook in geval van persoonlijke informatie (zoals een belastingaangifte, e-mail, administratie e.d.) kan het onverstandig zijn risico's te nemen. Wordt echter niet veel bijzonders met Windows XP gedaan dan valt er (in ieder geval op korte termijn) niet veel te vrezen.

Bedenk dat je bijv. java/flash etc. en dat soort zaken geen updates meer krijgt en dat is zo lek als een mandje bij Windows. Let er ook op dat je geen bankzaken meer doet met XP.

en lees dit ook nog eens goed door: http://computertotaal.nl/apps-software/windows-xp-gebruiken-zonder-microsoft-ondersteuning-62431
weet waar je aan begint als je nog met XP wilt werken en het internet op gaat. Ik raad het je zeer sterk af.

Laatst bewerkt:
Ik krijg nog wel beveiliging updates van Windows XP Home binnen, inmiddels is het naar eind juli verschoven voor de beveiliging updates stoppen, veel mensen wachten op de volledige uitgave van Windows 10, mijn vermoede is dat Windows het ook tot die tijd zal blijven ondersteunen met alleen nog veiligheid updates.

Is er nog wel vraag naar programma's als java/flash, zover ik weet draait het niet op mijn laptop.

Ik draai uiteraard nog beveiliging programma's, al kom ik alleen op vaste websites, de rest heb ik daar helaas geen tijd voor.

Bankzaken doe ik gedeeld, ik kijk alleen naar saldo (I), daarvoor heb ik een andere code nodig dan voor overmaken (S). Voor overmaken gebruik ik de computer van mijn moeder of vader, dan kan het volgens mij geen problemen opleveren.

Ik zit te denken om tijdelijk op Linux (Ubuntu of Mint) over te stappen, al moet ik dan naar een andere wifi dongel overstappen, deze werkt alleen op Windows XP, mogelijk op Windows Vista, maar Windows 7 kan de wifi dongel niet aan.

Wordt Windows Vita ondanks dat het een niet geweldige Windows is nog ondersteunt?

Ik wil even de overstap overbruggen, maar Windows 10 is al een paar keer uitgesteld, wat is wijs?

Ik heb het stuk nog niet gelezen, maar zal dat morgen doen.

Laatst bewerkt:
Tja, het is niet mij pc. maar ik zou het risico niet nemen.
Succes verder!

Is Linux mint wat ter overbrugging?

Mogelijk stap ik straks ook op Ubuntu over, maar in beide gevallen moet de wifi dongel vervangen worden, deze is blijkbaar niet voor Linux geschikt, maar ook hogere versies van Windows moeten niets van de dongel hebben.

Jammer dat Windows 10 uitgesteld is, ik weet dat Windows 7 en 8 updatebaar naar 10 zijn, maar van wat ik er van begrepen heb binnen 1 jaar. Echter zit bij vrijwel geen enkele laptop nog een DVD voor als er iets mis gaat, hoe zorg je dan voor een schone herinstallatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan