medion monitor problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Splitter

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2005
Hallo,
Ik zit met een probleem: Sinds kort heb ik een nieuwe medion pc gekocht in de aldi en een daarbijhorende 19" medion monitor. Alles werkte perfect tot ik "age of empires 3" (een vrij zwaar game) probeerde te spelen. Wanneer ik het spel opstarde en begon te spelen kwamen er groene spikkels op mijn scherm.

http://users.skynet.be/bertcornu/pics/raar.JPG

Ik dacht dat het aan mijn videokaart lag en niet aan mijn scherm, maar voor de veiligheid probeerde ik het toch eens met een ander scherm op dezelfde pc. Toen had ik het probleem niet meer. Dus zal het aan mijn monitor moeten liggen. Met het spel "lord of the rings, battle for middle earth" heb ik net hetzelfde probleem dus aan het spel kan het ook niet liggen.
Hebben jullie een idee?

Wat zijn de specificaties van de monitor? Misschien ligt het aan de lage response tijd?

Dit zijn de technische specificaties van het scherm. (wel in het Duits)

MEDION - TFT - Monitor 19" Aktiv SXGA LCD-Flachbildschirm

-2 integrierte Lautsprecher

-Kontrastverhältnis: 700:1

- Reaktionszeit: 8 MS

-Maximale Auflösung: 1280 x 1024

-sichtbare Bildschirmdiagonale: 48,2 cm

-Strahlungsarm nach TCO 03

-Betrachtungswinkel horizontal / vertikal: 150° / 135°

-Helligkeit: 300cd/m2

-Universal Netzbetrieb: AC 100-240V ~ 50-60 Hz
:confused:

Ik denk dat je dit probleem beter kunt voorleggen aan de helpdesk van Medion. Misschien hebben ze hier al vaker van gehoord en kunnen ze je een oplossing geven. :)

edit: Ik zie net dat de helpdesk tot 23:00 bereikbaar is. Dus als je snel bent... :)

Moet ik die futuremark gwn downloaden en dan installeren en nog eens opnieuw proberen??

tijdens de installatie van 3dmark moest ik een registration code geven. Ik heb dat niet gedaan, was dat nodig?

Ik heb het geinstalleerd en dan nog eens gespeelt. Het bleef net hetzelde probleem. Met die 3dmark kon je een game simuleren ofzo:confused: er kwamen ook zon groene spikkels op mijn scherm

Ik heb de simulatie ook eens geprobeerd met het oud scherm en toen ging dat perfect. Ik denk dat het ech niet aan mijn videokaart ligt ofzo:confused:

Als ik problemen had met mijn monitor mocht ik die altijd brengen naar de firma en zouden ze hem controleren op fouten dan zouden ze hem terugsturen.

Maar ik begin er toch aan te twijfelen dat het aan de monitor ligt. Ik heb daarpas een tijdje met het oude scherm gespeelt en opeens kwamen de groene vlekken daar ook opdagen.:(

Zou het ook niet aan de driver kunnen liggen?
alleen weet ik niet goed wat een driver is en hoe je die kunt updaten of aanpassen.

Geplaatst door Splitter
Maar ik begin er toch aan te twijfelen dat het aan de monitor ligt. Ik heb daarpas een tijdje met het oude scherm gespeelt en opeens kwamen de groene vlekken daar ook opdagen.:(

En daar was ik al bang voor, dit lijkt typisch op een warmte probleem van de videokaart. Het kan dus zijn dat de koeler van de videokaart vol met stof zit, in dat geval is het een kwestie van reinigen. Maar het zou ook nog kapot geheugen op de videokaart kunnen zijn, in dat geval zit er niets anders op dan vervangen.

Ik denk niet dat hij vol stof zal zitten, ik heb de computer nog maar een maand ofzo dus dat denk ik niet. Is hij echt kapot?:( :( :(

kan het niet aan de software liggen.

Maar als ik "lord of the rings battle for middle earth" speel heb ik pas problemen na een kwartier of later.
Moest het geheugen van de videokaart kapot zijn dan zouden de problemen toch al moeten starten vanaf het eerste moment dat ik de game probeer te spelen????

Het heeft in ieder geval te maken met temperatuur, als je een spel langer speelt wordt de temperatuur hoger waardoor er allerlei vreemde dingen op je beeldscherm kunnen verschijnen, dat geldt ook voor het geheugen op de kaart, ook dat wordt warmer na verloop van tijd.
Helpdesk bellen en garantie claimen dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan