Medion PC & DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Een maand geleden heb ik de nieuwste Aldi Medion computer [ PC MD 8800 ] gekocht en ben daar tot aan deze week zeer tevreden over, maar ik heb nu het volgende probleem :
Als ik een DVD film wil branden / kopieeren dan wil mijn stand alone DVD speler ze niet afspelen maar in mijn pc wel, terwijl de DVD's die ik in het verleden heb gebrand wel wil afspelen.

Ik brand de DVD's met Nero 7 op de laagste snelheid. Ik heb ook geprobeerd om ze te kopieeren met Clone DVD en te branden met Shrink DVD 3.2

Ook heb ik verschillende DVD type's [ en merken ] geprobeerd.

Nu zit ik met de vraag ligt dit aan de 64 bits processor of moet ik ze branden met bijgeleverde software [ Power director , Power producer of Nero 6 ]

Alvast bedankt en de beste wensen voor 2006 !!!!!

Mijn systeem : http://www.karelsbijensteek.nl/Report.htm:o

Welk type kan jou dvd stand alone speler lezen is dat - of + .

reactie

Puppy

Ik heb een JVC XV - N320 deze leest DVD-R en DVD-RW , CD-R en CD-RW

Ik had hiervoor een Pentium 4 met een Nec 3500 brander

Dus dan brand je ook op - schijfjes.?
Je kijgt geen foutmelding want op je pc kun je ze wel afspelen.
je gebruikt nero dus dat zou goed moeten zijn....de versie maakt niet uit als je maar op dvd brand.

Ik denk toch echt dat het aan de schijfjes ligt die niet herkend worden in je stand alone
Dit blijft dan even zoeken tot je een merk hebt wat wel geaccepteerd wordt door je dvd speler

Speelt de dvd speler de "orginelen" wel af?

Kijk eens bij "deze computer" > eigenschappen > hardware > apparaatbeheer... klik 2x op dvd/cd stations, kies je burner, klik daar weer op eigenschappen, dvd regio, en kijk of daar wel "regio 2" staat... Die JVC weigert standaard alles anders dan regio 2 af te spelen.....

reactie

Leve Erpcity

Het is gelukt , ik ga met een goed gevoel 2006 in THNX

ps; is regio2 een standaard ?

K@RTJE zei:
Leve Erpcity

Het is gelukt , ik ga met een goed gevoel 2006 in THNX

ps; is regio2 een standaard ?
Als je even kijkt op het kaartje:
dvd_vh1.jpg

Dat zijn dus de dvd-spelers voor Europa, discs bestemd voor America spelen er niet op, die hebben een Regio-1 speler nodig.

James :)

Regio 2 is voor Europa de standaard. De DvD boeren hebben dat bedacht in een poging te voorkomen dat je lekker goedkoop in Singapore of de U.S. DvD tjes gaat kopen....

Je moet wel oppassen met het wijzigen van de regiocode... je kunt dat maar maximaal 5 keer doen.... [in principe hoef je het nu verder nooit meer te doen behalve als je soms bij Amazon filmpjes bestelt]. Er is een prachtig programma dat DVD Region en CSS Free heet.. [links en rechts te downloaden] daarmee omzeil je alle regio problemen [en als prettige bijwerking ook de meeste kopieerbeveiligingen, hoewel dit vanzelfsprekend NOOIT de bedoeling van de fabrikent kan zijn geweest...]. Als je daarmee een dvd brandt wordt die dan Regio 0 oftewel alle regio's.....

Plezierige jaarwisseling!

Laatst bewerkt:
Hey, volgens de reclame op de doos is de MD8800 voorbereid op 64-bits? Betekent dit dan dat ik nu gewoon de 64-bits versie van Windows kan kopen en kan installeren zonder problemen?

Het zal mj benieuwen!

@rove,

welkom op Helpmij.:)
Je plaatst nu een eigen vraag bij iemand anders zijn/haar vraag, dit is niet echt netjes. Daarbij is deze topic bijna een jaar oud.

Maak even een eigen topic aan in de juiste sectie, deze sluit ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan