MEDION PC START NIET in 1 x OP

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterspek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2006
Ik heb een probleem met een nieuwe Medion PC.
Als ik de knop indrukt om mijn PC aan te zetten gaat de PC binnen enkele seconden piepen. De ventilator blijft dan ook hard blazen en er staat "no signal"op het scherm. Als ik de computer dan uitzet en daarna gelijk weer opstart is er geen probleem. Bij de mdionhelpdesk krijg ik allerlei foefjes om van eventuele reststroom af te komen (10 x aan/en uit knop indrukken terwijl de stekker eruit is) of resetten in de Bios. Beide methodes helpen niet. De PC komt volgens mij namelijk nog geeneens in de BIOS terecht. Wel gebeurt het heel soms dat bij de 2e keer opstarten de PC blijft hangen in het BIOS scherm. De storing doet zich echt altijd voor in het alleerste moment van het opstarten.

Is er misschien iemand die dit probleem herkend.

Groetjes Henk Spek

Hallo !

Als het een nieuwe PC is zou ik er niet mee gaan kl....n maar een beroep op mij garantie doen !
Lijkt me een graka-probleem: maar da's een probleem voor de leverancier toch ?

Greetz,

Harry.

misterspek zei:
Ik heb een probleem met een nieuwe Medion PC.
Bij de mdionhelpdesk krijg ik allerlei foefjes om van eventuele reststroom af te komen (10 x aan/en uit knop indrukken terwijl de stekker eruit is) of resetten in de Bios. Beide methodes helpen niet.
Dit zijn geen foefjes van de helpdesk, deze methode helpt in de meeste gevalleen. Het is toch normaal dat ze eerst je vragen om dit even te proberen voor ze je pc laten opsturen of iemand laten langskomen. Aangezien hij piept denk ik eerder aan de processor. Maar bel gewoon eens terug naar de helpdesk.

ben je uit belgie : neem een kijkje op www.gsc.be (dit is de firma achter aldi die de pc's herstelt, meestal krijg je daar de nummer van als je in je plaatselijke aldi langsgaat

Hallo

Dat dit een garantieprobleem is , is wel zeker. (3 jaar garantie)

Ik vindt het wel bizar , dat je de tips die medion u geeft afschrijft als foefjes.

Maar ... , indien ik toch een gokje mag wagen .... vermoedelijk een defekte p.supply.

Hou ons op de hoogte ....

Peter

Gerepareerd

Er is een monteur langs geweest die de computer heeft gerepareerd.
De man hoefde nog geeneens naar de computer of het probleem te kijken. Alle twee de geheugenmodules zijn vgelijk ervangen en de computer werkte weer perfect. Hij noemde de gehele handelwijze van de helpdesk niet netjes en eigenlijk geldklopperij. De door mij omschreven klachten duiden duidelijk op dit probleem (in iedergeval bij deze serie medioncomputers) en het had dus totaal niet zo lang gerekt te hoeven worden. Hij snapt dus ook niet waarom ze zo lang bleven volhouden dat het duidelijk een reststroom probleem was. Hij omschreef de "foefjes" als iets anders......namelijk schandalig. De omschreven handelingen zijn inderdaad voor reststroom.....maar moeten af en toe toegepast worden........en niet iedere keer als je de PC opstart.
In ieder geval bedankt voor alle reacties (en sorry dat ik het foefjes noemde:) )

Groetjes Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan