Medion PC vol met ongewenste software - wat te doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbieboss

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2012
Ik heb de PC van de Aldi deze week gekocht. Hierop staat WIN7 voorgeïnstalleerd op de computer. Echter zit er een hele rits aan ongewenste programma's op deze computer. Is het mogelijk om Windows 7 opnieuw te installeren vanaf de computer en niet al die meuk automatisch erop te krijgen?

Of zou ik een kopie van Win7 moeten downloaden en de serial van mijn Medion pc in moeten voeren?

Windows 7 staat daar los van.
Programma's die je niet nodig hebt kun je gewoon verwijderen.

Tardis

Ja, maar het zijn er behoorlijk veel en ik ben bang dat er dan toch weer onnodige resten in het register en op andere plekken blijft hangen. Daarnaast, wat ik dus zeg. Verwijderen van de software kost me meer tijd denk ik dan het opnieuw installeren

Ik heb beide schijven geformatteert en de recovery cd gebruikt van de schone windows 7, geen last van de dingen alleen de juiste drivers geinstalleerd die op de D schijf van Medion stonden.

Als je een recovery CD/DISK/Drive hebt dan zet ie toch ook altijd die extra programma's er weer bij op omdat dat in de installatie zit die bij die PC hoort? Mijn tablet had dat iig wel, als ik daar de recovery dee dan kreeg ik ook weer norton geïnstalleerd. Gewoon via software onder configuratie scherm de programma's verwijderen die je niet wil hebben, tis lastig maar je zal ze toch gewoon 1 voor 1 moeten verwijderen. En als je het register wil schoonhouden dan raad ik Ccleaner aan, een handig programmaatje dat je register kan opschonen, ook je HD enzo. Tis wel weer een extra programmaatje op de PC maar geloof me, deze wil je wel hebben. En het is gratis, voor altijd, dus niks betalen en toch volledig gebruiken.

Succes met de PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan