Medion PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

steire

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik ben toe aan een nieuwe PC, wat wil ik ermee;
- ik wil een snelle opstart
- internet, snel surfen, mailen
- mijn HD filmpjes van mijn HD-cam, eenvoudig bewerken (hooguit wat wegknippen)en branden op blu-ray
- af en toe een back-up maken van een blu-ray (comprimeren naar 25gb en branden)

Na inlezen op dit forum, kom ik uit op een Dell of een Medion van de Aldi.
Nu is mijn vraag, kan ik in een Medion een Blu-ray brander (LG) in bouwen? Ik vraag dit
omdat op de foto's de standaard brander, netjes is weggewerkt achter een klepje.

Volgende vraag, de Aldi heeft net een aktie gehad, weten jullie hoelang t doorgaans duurt voor ze weer met een aktie PC komen?

Alle antwoorden zijn welkom!
Bvd
 
@steire

ik bezit zelf ook en medion, en heb al heel wat gesleuteld aan het apparaat en doet het nog steeds geweldig
je kunt makkelijk zelf de dvd drive vervangen van binnen, je hoeft geen tech expert te zijn om dit te doen, gewoon zij klep weghalen
schroefjes loshalen, kabeltjes un-pluggen, eruithalen en de bluray drive erin schroefjes terug, en kabeltjes aansluiten en aanzetten
geen andere dingen nodig xD'

Edit: als je het nogsteeds eng vind om het zelf te doen is dit ook een oplossing
http://www.mycom.nl/Product/Optical-Externe-Bluray-Brander/LG-BluRay-Writer-12X,USB20/1234003
wel een beetje prijziger dan een interne brander
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle antwoorden!

Ik ben niet bang om een brander in te bouwen, heb ik gedaan in mijn nu oude PC,
daar ik dus al een brander heb is een externe overbodig. Ik vraag me alleen af, hoe gaat t Medionklepje open als ik mijn LG open?
 
het is een soort klepje met een knop erop, die een soort van pijpje heeft, en als je daar op drukt drukt hij automatisch door op het knopje op de drive zelf, en de lade van de drive duwt dan het klepje open,
en dan als je tegen het traytje duwt gaat hij automatisch weer dicht en gaat het klepje ook dicht, er kan gewoon elke standaard 5.25 inch drive in
 
Oke, duidelijk. Blijft over, hoe vaak heeft Aldi een PC aktie? Of kan niemand daar iets zinnigs over zeggen? Is het willekeurig?
Is een aktie bij Aldi wel goedkoper dan direct bij Medion.nl?
 
ik zou eerlijk gezegd liever online bestellen, omdat je daar gewoon vrije keuze hebt,
en je niet hoeft te wachten, p.s. ongeveer elke maand
 
@ronnie1 de TS'er heeft gevraagd of de blu ray drive er in past, de TS'er, heeft al gezegd dat hij/zij geen externe brander hoeft
en volgensmij ging het om een medion pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan