Medion probleem laptop rescue cd kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjakie666

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
Goedemiddag Heren,

Ik heb een medion laptop waarvan de schijf af en toe gecrasht lijkt te zijn. Deze kon ik altijd weer tot leven wekken met de recovery cd. Deze recovery cd heb ik niet meer door een verhuizing waarbij ik denk ik iets teveel weg heb gegooid.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze computer weer aan de praat krijg? Ik heb een application en support disc waarmee ik een foutmelding krijg over "the structure of the disc". Met de rescue cd die ik had kon ik mn laptop altijd weer gewoon aan de praat krijgen zonder problemen.

De onderstaande draad is precies het probleem wat ik heb. Ik snap alleen niet hoe die persoon het op heeft kunnen lossen.
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...t-niet-meer-op.-Formatteren-en-herinstalleren.

Gezien de problemen met je HDD vraag ik me uberhaupt af of het nog wel zinvol is deze procedure uit te voeren. Je HDD is hard bezig te overlijden en straks heb je niks meer van je bestanden. Geen garantie meer neem ik aan ?
Persoonlijk zou ik de schijf vervangen en een schone installatie doen. Welke Medion is het en hoe oud is hij ?

Bedankt voor de reacties.

Het is een MEDION® ERAZER® X7821 laptop
Deze heb ik online gekocht op 25-09-13
Hierbij zit standaard windows 8
Vanaf het begin heb ik al problemen met de HD maar omdat ik hem ook nodig heb voor mijn werk niet de tijd genomen dit ding op te sturen en de rescue cd zorgde ervoor dat ik steeds weer windows 8 erop kon krijgen.
Aangezien ik al mijn belangrijke bestanden altijd op mijn D partitie bewaar hoef ik niets van de C te bewaren.

In de laptop zit een (recovery) partitie. De rescue cd die ik had zorgde er denk ik voor dat ik daar toegang toe had. Omdat ik nu middenin een verhuizing zit wil ik eigenlijk dat hij het gewoon even doet. Dus als iemand tips heeft hoe ik hem echt aan de praat kan krijgen hoor ik het graag. Dan stuur ik hem wel op als ik eenmaal in mn nieuwe huis zit.

Ik, een dame heb een tip.
Even een belletje naar Medion en kijk of ze daar een recovery cd voor je hebben. Dan leg je uit dat je nog steeds in een verhuizing zit en dingen heb weggegooid. ;)
(want ik begrijp, je bent nog niet helemaal verhuist want je zit er middenin, maar er zijn al wel spullen weggegooid? Zonde!)

Verder is het meestal wel zo (dacht ik zo, want ik gebruik geen windows) dat je via het menu toch ook die recevory partitie kan aanspreken?

Verder kijken naar je garantie, een laptop heeft 2 jaar garantie en dus ook de HD. Ik zelf zou als je toch een andere er in gaat zetten, een SSd erin doen.
En dan Windows opnieuw installeren.

Laatst bewerkt:
Hallo dame, :)

Bedankt voor de tip. De garantie ben ik niet zo bang voor en dat is het probleem niet.

Ik had inderdaad medion al gebeld met de mededeling dat ik een nieuwe rescue cd wilde. Deze konden ze niet meer leveren en ik kreeg een application en support disc.
Deze application en support disc kan een fabriekswindows erop zetten waarbij ook medion applicaties worden geinstalleerd. De rescue cd zou een schone windoos erop zetten.

Het nadeel is dat als ik deze application en support disc boot in in een "power recovery" programma kom. Daarbij moet ik een HD selecteren en next klikken. maar dan krijg ik een melding dan er iets mis is met de structure van de HD. Ik denk dat dat ligt aan het NTFS bestandssysteem. Maar deze application en supportdisc kan niet formateren. Die rescue cd kon dat wel. Zelfs betalen voor de cd kan niet wat ze zeggen dat hij niet meer geleverd kan worden. Ik heb al zeker 6 keer aan de lijn gehangen dus ze liegen niet.

Als je hem wilt formatteren.. neem je toch een Hirens CD (minitool parition wizard gebruiken daarop) en doe je dat daarmee... vervolgens neem je de rescue cd en dan kun je wel verder op dat punt waar je eerst niet kon formatteren...
Als ik het dus allemaal goed begrepen heb...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan